-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Citroën-samlingen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/711732.webp?imageId=711732&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![2CV Cross<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/711870.webp?imageId=711870&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Air Afrique 2CV og flymotor<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/711977.webp?imageId=711977&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Alle Activa-modellene fikk BIL kjøre<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712132.webp?imageId=712132&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![AMI (t.v.) er kanskje ikke en av perlene<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712242.webp?imageId=712242&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Assortert utvalg<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712386.webp?imageId=712386&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroen hadde også sin USA-inspirerte vintage-periode<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712518.webp?imageId=712518&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën-helikopter<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712619.webp?imageId=712619&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroen-hjelp til Proton for mer enn 10 år siden<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712728.webp?imageId=712728&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Den eksperimenthekken er det ikke mange som har sett<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712841.webp?imageId=712841&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Den opprinnelige Chevronen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/712957.webp?imageId=712957&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Dette er en av Saharas overmenn<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/713087.webp?imageId=713087&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Dette skulle blitt en USA-pickup<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/713176.webp?imageId=713176&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Dette skulle blitt en USA-pickup<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/714724.webp?imageId=714724&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Dette skulle blitt en USA-pickup<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/714850.webp?imageId=714850&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Goodyeardekkene avslørte hvor denne skulle<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/714956.webp?imageId=714956&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![DS'ene kjørte også rally<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715212.webp?imageId=715212&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![En annen av Activaene<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715309.webp?imageId=715309&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![En av de aller tidligste<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715448.webp?imageId=715448&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![En av samlingens mange ukjente prototyper<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715535.webp?imageId=715535&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![En skikkelig Traction Avant<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715654.webp?imageId=715654&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Et nydelig sports-karosseri<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715787.webp?imageId=715787&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Flat sekser, påtenkt til DS<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/715916.webp?imageId=715916&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Flere DS eksperimenter<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716014.webp?imageId=716014&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Flere DS eksperimenter<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716129.webp?imageId=716129&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Forslag til elektrisk taxi<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716218.webp?imageId=716218&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Forslag til en moderne 2CV<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716287.webp?imageId=716287&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![GSer med Wankelmotor i forgrunnen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716388.webp?imageId=716388&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Her er vi nesten ved Start<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716507.webp?imageId=716507&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Historien om de førkrigs-2 CV'ene som overlevde er et eventyr<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716619.webp?imageId=716619&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Historien om de førkrigs-2 CV'ene som overlevde er et eventyr<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716831.webp?imageId=716831&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Historien om de førkrigs-2 CV'ene som overlevde er et eventyr<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/716961.webp?imageId=716961&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![DS i en annen form<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/717063.webp?imageId=717063&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![DS som kunst<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/718763.webp?imageId=718763&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![En rekke gamle styling-modeller i hyllene<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/720982.webp?imageId=720982&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Kanskje ikke Citroëns vakreste<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721126.webp?imageId=721126&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Kegresse, klar for ørkenen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721294.webp?imageId=721294&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Kjøre-fort biler i mange lag<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721451.webp?imageId=721451&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Kunst på veggen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721590.webp?imageId=721590&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Man så også på V-motorer til DS<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721713.webp?imageId=721713&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Mange generasjoner racer-biler<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/721871.webp?imageId=721871&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Nesten en Baby-Citroën<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722047.webp?imageId=722047&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Noble karosserier<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722180.webp?imageId=722180&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Noble kjølere<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722355.webp?imageId=722355&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Nærmere Austin 7 kommer du ikke<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722492.webp?imageId=722492&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Og tilbake til Trevor Fiores Karin<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722646.webp?imageId=722646&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Panhard, navnet eies av Citroën<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722774.webp?imageId=722774&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Pidestall-DS<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/722923.webp?imageId=722923&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Plutselig en drømmebil igjen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723082.webp?imageId=723082&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![President-Pallas, eies faktisk av en privatmann<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723224.webp?imageId=723224&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Racing-SM med Breadvan-karosseri<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723361.webp?imageId=723361&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Ser ut som en GS, var ment som noe større<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723495.webp?imageId=723495&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Smart konstruksjon på Gangster-Citroënen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723632.webp?imageId=723632&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Traktorer er vi heller ikke ukjent med<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723752.webp?imageId=723752&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Trevor Fiore lagde mye futuristisk som designsjef<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723875.webp?imageId=723875&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Underlig karosseri<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/723972.webp?imageId=723972&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![V-motoren fra en annen vinkel<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724096.webp?imageId=724096&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![XK-figur preger inngangen<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724229.webp?imageId=724229&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Åssen kom den dit?<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724341.webp?imageId=724341&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724458.webp?imageId=724458&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724619.webp?imageId=724619&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724728.webp?imageId=724728&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724850.webp?imageId=724850&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/724966.webp?imageId=724966&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725056.webp?imageId=725056&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725147.webp?imageId=725147&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725250.webp?imageId=725250&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725352.webp?imageId=725352&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725484.webp?imageId=725484&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725598.webp?imageId=725598&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725701.webp?imageId=725701&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725804.webp?imageId=725804&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/725906.webp?imageId=725906&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726028.webp?imageId=726028&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726166.webp?imageId=726166&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726275.webp?imageId=726275&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726441.webp?imageId=726441&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726565.webp?imageId=726565&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726712.webp?imageId=726712&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726840.webp?imageId=726840&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/726995.webp?imageId=726995&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727141.webp?imageId=727141&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727288.webp?imageId=727288&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727388.webp?imageId=727388&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727488.webp?imageId=727488&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727602.webp?imageId=727602&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727685.webp?imageId=727685&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727812.webp?imageId=727812&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
![Citroën styling-modell<br>Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/727956.webp?imageId=727956&width=960&height=548&format=jpg)
Foto: Jon Winding-Sørensen
Eventyrlig Citroën-samling
Det er nesten 8 år siden Citroën åpnet sitt eventyrlige lager av gamle biler. Nå har vi vært der en tur igjen. Fremdeles et lager. Fremdeles et eventyr.
Conservatoire Citroën er det offisielle navnet på en enorm lagerhall som ligger inne på et av Citroëns fabrikkområder. Det er faktisk den fabrikken du har på høyre hånd når du kjører motorveien inn fra de Gaulle-flyplassen til Paris.
Så nær en hovedstad som ikke har noe egentlig bilmuseum for tiden (både C.I.A. og la Defense har forsvunnet for lenge siden), skulle man tro at dette var enormt populært. Spesielt nå som Citroën er et merke i virkelig fremgang. Er det 5.000 besøkende her per år, er vel det max!
For egentlig er ikke dette et museum, og det er absolutt ikke adgang uten en veldig stor grad av forhåndsavtaler.
Og det er til og med sånn at du skal vite en del om Citroëns lange, krokete historie for å få noe ut av dette, med mindre du simpelthen bare nyter å spasere rundt blant kjente og ukjente, mainstream og komplett skrullete biler. Du finner nesten ikke en eneste plakat som forteller hva det er du står og ser på.
Du finner biler fra absolutt alle epoker, fra de tidligste til de (nesten) nyeste, med en rekke innslag fra åpenbare blindveier. Trucken som ble utviklet for USA, for eksempel.
Modeller
Spesielt morsomt er en enorm vegg med gamle styling-modeller i skala ca. 4:1. Noen er fantastiske, noen er ekstremt interessante og noen er bare sånn at du skulle hatt minst 10.000 kroner for å se de sokkene som designeren åpenbart har røyka.
Grusomme, med andre ord. Men like fullt fascinerende.
Fordelen med å slippe inn på et så eksklusivt sted, er at du kan vandre rundt som du lyster. Sperringer fins ikke, og du kan ta på ting. For når du har sluppet inn, regner de med at du er en av de innvidde – med ansvar.
Derfor kunne vi sågar fyre opp en Maserati-motor i en SM for å sjekke servostyringen og se hvor langt til siden lyktene virkelig svingte med forhjulene.
Mangfold
Det er kommet til en del biler siden jeg var der på åpningen. Men det er fremdeles noen jeg savner.
En Millepattes, for eksempel, ekspress-varebilen bygd på DS, men med to eller tre eller fire bakhjul på hver side, for å klare lasten.
Eller flere av konseptbilene fra Trevor Fiores vanvittige regime. En skikkelig Taxi-utgave som satte sitt preg på Paris i mellomkrigstiden.
Men, hvem skal klage – her er jo nesten alt. Inklusive de nesten komplett ødelagte 2CV-prototypene fra før krigen, og de nydelige Activa-konseptbilene med karosserier fra Art Blakeslee-regimet og med en aktiv fjæring som på mange måter åpnet veien for C6 og den avanserte C5-utgaven.
Hvordan du skal slippe inn på sommerferieturen din?
Aner ikke. Du får pepre din nærmeste forhandler med mail, postkort og plagsomme besøk, og se hva han får gjort videre.