-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konseptbil for geimere
Racing på skjerm begynner, som vi har sett, å bli seriøs virksomhet. Så seriøs at bilfabrikker som Mazda stiller med egne konseptbiler når det skal spilles.


Det er noen store greier som heter World Tour in Gran Turismo Sport.
Den er sågar støttet av FIA, så da er det per definisjon Seriøst. Og serien avsluttes med en stor finale.
Årets er nettopp avviklet i Monaco. Der er det både individuelle konkurranser, landskamper og – ikke minst – merke-cuper.
Ikke mindre enn 12 merker har sine egne lag. Her kan du gå inn på siden deres og få et inntrykk av hvor stort dette egentlig er.
Av en eller annen grunn var det ingen nordmenn i finalen – eneste nordifra kom fra Finland! Og, av en eller annen grunn, det var bare hankjønn der.
Men for øvrig fra alle verdens kanter. Også fra Japan som faktisk også stilte med forslag til egen bil.
Det var Mazda som fyller 100 neste år og som for det første kunne fortelle at fra 2020 skal de bli offisiell sponsor for Gran Turismo Sport.
Det betyr blant annet at de kommer med egen «bil». De viste i hvert fall skisse av noe de kalte Mazda RX-Vision GT3 Concept. En hårete videreutvikling av den Vision-bilen de viste i Tokyo 2015.
Verken designeren, Julien Montousse som kommer fra Mazdas USA, eller Kazunori Yamauchi, mannen som lager spillet, ville fortelle hvor tett en spillversjon lå opp til de skissene som ble vist. Men begge bekreftet at spillskaperne hadde begynt å modellere bilen nå.
Men vi kan nok regne med at den blir seende litt annerledes ut. Dersom GT3-bilen skal kunne utnytte aero-mulighetene maksimalt er det nok noen dimensjoner som må endres her.
Denne vil ikke bli den første Mazdaen i spillet. Det er en firedørs Mazda6 der ute, eller Atenza Gr. 3 som den heter her.
Men denne kvalifiserte ikke til fabrikk-konkurransen i år.
De regner med et helt annet oppmøte i neste års finaler. «Vi vil at dette skal bli en bil som geimerne virkelig ønsker å kjøre», sa Montousse.