-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Tesla mot Panda
Hva skjer når en Tesla Model X skal kappkjøre mot en Fiat Panda 45? Det kan du følge med på her!
Det er som tatt ut av en fabel: En Tesla med mange hundre hestekrefter mot en Fiat Panda med skarve 45.
Hvem kommer først frem?
Det skal i hvert fall Svend Dahle og Kristoffer Skaven finne ut av.
- Dette er et produkt av et veddemål i vinter, etter at Kristoffer kjøpte seg Tesla, sier Dahle.
- En sen kveldstime på en lørdag – på hytta di, supplerer Skaven med et smil.
Målet for veddemålet er Skavens feriested i Kroatia, noen mil nordvest for Dubrovnik.
Anti-bruk-og-kast
Mens Dahle er daglig leder for bilforhandleren Autovia (Alfa Romeo, Fiat, Abarth og Jeep) og bilentusiast så det holder (det er ikke mange ukene siden han kom hjem fra en flere tusen kilometer lang kosetur gjennom Alpene og omland), er Skaven relativt nyfrelst.
- Jeg fantes ikke bilinteressert før jeg kjøpte meg Tesla i vinter. Jeg er glad i duppeditter, da.
Teslaen er en Model X 90D, som i skrivende stund befinner seg ved Tusenfryd et sted (se nederst i artikkelen hvordan du kan følge ferden!).
Om selve turen og valget av en Fiat Panda forklarer Dahle følgende:
- Elbiler som skal kjøre langt er jo dumt, og vi må jo ta vare på det gamle – ikke drive med bruk-og-kast.
Ambassadør-besøk
Blant de fremmøtte i lokalene til Autovia dukket Hrvoje Marušić opp – Kroatias ambassadør til Norge.
Han hadde plukket opp nyheten om løpet på Facebook, og kunne ikke la være å stille opp på en fredag ettermiddag.
- Jeg vil gjerne forære dere en gave som vinneren vil få når dere kommer frem, sa Marušić, og overleverte et slips i premie.
Slipset har nemlig sin opprinnelse i Kroatia. Ordet «kravat» kommer fra «kroat», og dukket opp på 1600-tallet.
Ambassadøren innrømte at han selv ikke likte å gå med slips, men at han må på grunn av jobben, men det er noe veldig kroatisk i det minste.
I tillegg til å være særdeles entusiastisk over hele påfunnet, kunne ambassadøren avsløre at han holdt en knapp på Pandaen som vinner.
- Vinneren må ha det på seg hele veien hjem igjen, meldte Skaven kjapt etter overrekkelsen.
Hvilefri?
- Hvor lang tid regner dere ned?
- Ankomst om 29 timer, smiler Dahle.
Det fordrer riktignok at det kjøres konstant.
- Hva er toppfarten på denne bilen? spør Skaven.
- Per fabrikken er den vel 115, sier Dahle.
- Teslaen er begrenset til 250 – men jeg kommer til å holde 150. Over 170 så «renner» strømmen ut av den, sier Skaven med stor selvtillit.
- Men skulle Svend klare å kjøre uten å hvile, vinner han.
Turen har sitt eget Facebook-arrangement, det kan du følge her.
Oppdatert:
Pandaen vant! Med minimal hvile tok Dahle seg til Kroatia før Teslaen. På det meste var det over 4000 stykker som fulgte turen live via kart-tjeneste Glympse, og Pandaen kom seg gjennom løypa med en snittfart på 92,9 kilometer i timen. Teslaen måtte nøye seg med 74,6 km/t, og ankom destinasjonen snaut fire timer senere.