-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Jaguar tenker flexi-plattform
Da Jaguar Land Rover inviterte til et nytt bidrag til sin Destination Zero var det kanskje gode grunner for å vente enda et boring forslag til hvordan verden kan bli sikrere og renere. I stedet ble det en skikkelig overraskelse.
Nå er kanskje ikke selvkjørende Poder det mest sexy du og jeg kan tenke oss – men sannsynligvis kan vi ikke unngå dem – hvis vi venter lenge nok.
Og hvis vi allikevel må godta dem, kan vi ikke da glede oss over noe som både ser bra ut, er gjennomført i oppbyggingen og har en del smarte tanker bak seg.
Jeg syns Project Vector ticker en del av de gode boxene.
Den de viste var fullt ferdig. Klar til produksjon. Og i stand til å opptre i en rekke forskjellige konfigurasjoner – varebil, personbil, delt bil eller eid bil – med en plattform tankegang som gir den flere muligheter enn de fleste.
Den skal faktisk inn i virkelig trafikk i Coventry neste år – de lokale myndighetene kaller prosjektet «et levende laboratorium for fremtidens mobilitet».
Nå lyder det ganske utrolig at dette prosjektet kan ha vært utviklet i all hemmelighet over mange år hos JLR. Bilfabrikker pleier ikke være særlig flinke til å holde på hemmeligheter.
Så har da også arbeidet foregått et helt annet sted. Og det er da ingen som er interessert i hva som foregår på noe som heter NAIC og hører til under Universitetet i Warwick.
For det er der den kommer fra, med nær innsats fra en rekke JLR-folk. Tim Leverton var prosjektsjef, han har vært teknisk sjef hos Tata Motors, jobbet med JCBs Dieselmax rekordbil og på BMWs opprinnelige Phantom.
Men han sier at siden prosjektet har ligget under universitet har det i mye større grad hatt preg av en innovativ start-up virksomhet som har gitt det mye mer vitalitet enn om arbeidet hadde skjedd på fabrikken.
(Er dette en oppfordring til hvordan de skal drive produktutvikling videre?).
Full skateboard-konstruksjon, med maksimale muligheter for karosserivarianter. Kan man til og med tenke seg en stilig to-seter? Eller MÅ det være kollektiv tankegang bak det hele?
Slik modellen som ble vist er, snakker vi fire meter lang og så nettet at den kommuniserer med alt og er allerede opplært til å bli et on-call medlem av taxi- og alle andre urbane transportsystemer i West Midlands.