-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Trøbbel for elbiler fra USA
Importører av brukte elbiler har begynt å hente biler fra USA. Det gjelder særlig Nissan Leaf, men problemene dukker opp når bilene skal tilpasses norske forhold.

Leaf produseres i Japan, USA og i England. I utgangspunktet er det samme bilen – men det er også forskjeller på modellene. USA og Canada er de største landene for Leaf.
Det er forskjell på spesifikasjonene på biler som produseres i USA og i Japan og England. Det gjelder særlig for varme og ventilasjon. Biler som selges i Norge har et utvidet varmesystem som gjør at bilen blir fortere varm, og den kan også forvarmes når den er tilkoblet elnettet.
I tillegg er systemer og kart for navigasjon forskjellige, og fjernstyring av ting som lading, forvarming etc. man kan utføre fra mobiltelefonen.
Leaf leveres standard med radio – men den typen som leveres i USA og Canada kan vanskelig brukes i Norge da radioen stiller inn på andre posisjoner.
Nissan-importøren i Norge har fått flere henvendelser fra kunder som uten å ha fått fullgod informasjon er blitt eier av en brukt Leaf fra USA. Det er meget krevende og dyrt å bygge om bilen til europeiske spesifikasjoner da det ikke finnes ombygningssett.
Det kommer også brukte biler til Norge fra Nederland, Belgia, Frankrike og Danmark.
I flere av disse landene mottar kunder som kjøper en slik bil ny, en sjekk fra myndighetene på inntil 5000 euro. Da fristes mange til å registrere en ny Leaf slik at de mottar pengene fra myndighetene – for deretter å eksportere bilen til Norge.