-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Trøbbel for elbiler fra USA
Importører av brukte elbiler har begynt å hente biler fra USA. Det gjelder særlig Nissan Leaf, men problemene dukker opp når bilene skal tilpasses norske forhold.
Leaf produseres i Japan, USA og i England. I utgangspunktet er det samme bilen – men det er også forskjeller på modellene. USA og Canada er de største landene for Leaf.
Det er forskjell på spesifikasjonene på biler som produseres i USA og i Japan og England. Det gjelder særlig for varme og ventilasjon. Biler som selges i Norge har et utvidet varmesystem som gjør at bilen blir fortere varm, og den kan også forvarmes når den er tilkoblet elnettet.
I tillegg er systemer og kart for navigasjon forskjellige, og fjernstyring av ting som lading, forvarming etc. man kan utføre fra mobiltelefonen.
Leaf leveres standard med radio – men den typen som leveres i USA og Canada kan vanskelig brukes i Norge da radioen stiller inn på andre posisjoner.
Nissan-importøren i Norge har fått flere henvendelser fra kunder som uten å ha fått fullgod informasjon er blitt eier av en brukt Leaf fra USA. Det er meget krevende og dyrt å bygge om bilen til europeiske spesifikasjoner da det ikke finnes ombygningssett.
Det kommer også brukte biler til Norge fra Nederland, Belgia, Frankrike og Danmark.
I flere av disse landene mottar kunder som kjøper en slik bil ny, en sjekk fra myndighetene på inntil 5000 euro. Da fristes mange til å registrere en ny Leaf slik at de mottar pengene fra myndighetene – for deretter å eksportere bilen til Norge.