-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Trøbbel for elbiler fra USA
Importører av brukte elbiler har begynt å hente biler fra USA. Det gjelder særlig Nissan Leaf, men problemene dukker opp når bilene skal tilpasses norske forhold.

Leaf produseres i Japan, USA og i England. I utgangspunktet er det samme bilen – men det er også forskjeller på modellene. USA og Canada er de største landene for Leaf.
Det er forskjell på spesifikasjonene på biler som produseres i USA og i Japan og England. Det gjelder særlig for varme og ventilasjon. Biler som selges i Norge har et utvidet varmesystem som gjør at bilen blir fortere varm, og den kan også forvarmes når den er tilkoblet elnettet.
I tillegg er systemer og kart for navigasjon forskjellige, og fjernstyring av ting som lading, forvarming etc. man kan utføre fra mobiltelefonen.
Leaf leveres standard med radio – men den typen som leveres i USA og Canada kan vanskelig brukes i Norge da radioen stiller inn på andre posisjoner.
Nissan-importøren i Norge har fått flere henvendelser fra kunder som uten å ha fått fullgod informasjon er blitt eier av en brukt Leaf fra USA. Det er meget krevende og dyrt å bygge om bilen til europeiske spesifikasjoner da det ikke finnes ombygningssett.
Det kommer også brukte biler til Norge fra Nederland, Belgia, Frankrike og Danmark.
I flere av disse landene mottar kunder som kjøper en slik bil ny, en sjekk fra myndighetene på inntil 5000 euro. Da fristes mange til å registrere en ny Leaf slik at de mottar pengene fra myndighetene – for deretter å eksportere bilen til Norge.