-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt liv til Tesla Roadster
De av dere som var med fra starten og fremdeles har behold den gamle Tesla Roadsteren: nå kan dere glede dere. En spennende oppdatering er på vei.
Elon Musk syntes åpenbart det begynte å bli lenge mellom Tesla-nyhetene, så han tweetet like godt en oppmuntrende melding i går. Han skal utstyre den gamle Roadsteren med et oppgradert utstyr som skal gi den lille sportsbilen en rekkevidde på over 600 km.
Han gjorde det helt klart at oppgraderingen bare gjaldt den lille to-seteren. Den som var starten på hele Tesla-eventyret og som ble levert i 2.500 eksemplarer før det hele gikk over til å bli alvor.
Roadsteren, vil man kanskje huske, er basert på Lotus Elise og hadde ikke noe av Elisens «sleng-den-rundt-i-svingene»-følelse, til det var den for tung og alt det tunge lå såpass lavt nede at stabilitet ble et tydeligere særpreg enn lett håndterlig.
Men bilen var grei nok den, og nå skal den altså utstyres med ny batteripakke og et aero-sett som skal minske luftmotstanden.
Tesla-folket har ikke sagt noe om pris eller om når settet blir tilgjengelig, men på Musk-tweeten sto det klart at noen tilsvarende ikke ville «come soon» for selskapets konvensjonelle biler. Dette er med andre ord et eksklusivt Roadster-opplegg.
Men det ble lagt til at en oppgradering for S’en naturligvis ville komme før eller senere.
En senere blog fortalte at Roadsteren ville få en ny batteritype med 31 prosent større energitetthet. «Det originale batteriet var det beste man kunne få i 2008», sa man videre, «men teknologien har blitt markert bedre siden den gang».
For å vise hvor meget bedre skal Tesla vise den nye Roadster-teknologien ved å kjøre en av de nye non stop fra San Fransisco til Los Angeles, «i en av de første ukene i det nye året». Det er en avstand på litt over 600 km.
I skrivende stund er det to roadstere til salgs på Finn.no. Kanskje det er smart å vente med å selge dem et par måneder?