-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
V8-Omega får øksen
På Geneve-utstillingen presenterte Opel sitt nye flaggskip: en Omega med V-åtter. Hvorfor en slik overklasse-Opel, var det mange som spurte. Etter en stund begynte vel også Opel selv å spørre også, og de fant ut at det ikke var noe fornuftig svar.
Det er klart det er behagelig med en dreiemomentkurve som føles som en stor, rolig elv, som topper på 450 Nm – da trenger man i grunnen intet automatgear – motoren overtar alt det arbeidet. Men at Opel behøvde å gjenta gamle mislykkede forsøk på akkurat det samme var vanskelig å se. De som husker det kan fortelle at det var ikke mye vits i Diplomat og Admiral i seksti-årene.
Fornuftig nok forteller Opel at de nå heller skal konsentrere ressursene om å utvikle biler som er mer relevante hva angår vekt, størrelse, forbruk og formål. Det er i den fornuftige enden av markedet Opel skal styrke sin konkurranseevne, ikke i topp-segmentene, sier Opel. Og de kunne trygt lagt til at for eksempel SAAB og deretter Cadillac, vil kunne representere GM med ære i de øvre sfærer.
Sannsynligvis har også dagens situasjon med stengning av fabrikker og oppsigelser i stort monn, sitt å si. Det er litt ugreit å bygge eksklusive luksusbiler når naboen på båndet nettopp ble sagt opp.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no