-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
V8-Omega får øksen
På Geneve-utstillingen presenterte Opel sitt nye flaggskip: en Omega med V-åtter. Hvorfor en slik overklasse-Opel, var det mange som spurte. Etter en stund begynte vel også Opel selv å spørre også, og de fant ut at det ikke var noe fornuftig svar.

Det er klart det er behagelig med en dreiemomentkurve som føles som en stor, rolig elv, som topper på 450 Nm – da trenger man i grunnen intet automatgear – motoren overtar alt det arbeidet. Men at Opel behøvde å gjenta gamle mislykkede forsøk på akkurat det samme var vanskelig å se. De som husker det kan fortelle at det var ikke mye vits i Diplomat og Admiral i seksti-årene.
Fornuftig nok forteller Opel at de nå heller skal konsentrere ressursene om å utvikle biler som er mer relevante hva angår vekt, størrelse, forbruk og formål. Det er i den fornuftige enden av markedet Opel skal styrke sin konkurranseevne, ikke i topp-segmentene, sier Opel. Og de kunne trygt lagt til at for eksempel SAAB og deretter Cadillac, vil kunne representere GM med ære i de øvre sfærer.
Sannsynligvis har også dagens situasjon med stengning av fabrikker og oppsigelser i stort monn, sitt å si. Det er litt ugreit å bygge eksklusive luksusbiler når naboen på båndet nettopp ble sagt opp.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no