-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny M5 på holkeføre
Våre spionfotografer har sikret seg bilder av neste generasjon familieracer fra BMW.
Selv om bilen, som for tiden er på vintertest i nordisk landskap, er kamuflert med psykedelisk tape, er det liten tvil og at dette er neste generasjon M5 (karosseribetegnelse F10).
Vi ser det på frontfangeren med de store luftinntakene, utformingen av panseret med en svak buling og spesielle frontlykter med innslag av LED.
I hekken sitter to doble eksosrør mens koffertlokket er utformet som en diskret hekkspoiler. Bremseskivene og caliperne skiller seg ut med sin størrelse og ventilering.
Mens forrige generasjon M5 hadde en 5-liters V10 med 507 hk, tyder alt på at den nye får en 4,4-liters V8 med dobbel turbo. Denne motoren benyttes i X6 M og X5 M, og der yter den 555 hk.
Vi kan nok regne med minst den samme effekten i nye M5, og kanskje får den presset snittforbruket ned til under literen. Det bør BMW fikse dersom de skal konkurrere med siste utvikling fra AMG.
Flere detaljer vil lekke ut etter hvert som vi nærmer oss lanseringen, som trolig finner sted i årets fjerde kvartal. Innen året er omme bør vi kunne formidle våre inntrykk etter første tur bak rattet.