-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
One-off M5
For å feire 25-årsjubileet for M5, har BMW laget en CSL-utgave. En ting er helt sikkert – den kan aldri bli din.
Sjefen for BMW M, Albert Biermann, kaller dette for ”M5 CSL’en vi aldri bygde”. Den skal nemlig kun lages i dette ene eksemplaret.
Endringene fra en vanlig M5 finner vi først under panseret, hvor den standard 5,0-liters V10-motoren er boret opp til 5,5 liter. I tillegg er den utstyrt med et inntak i karbonfiber, ekstra oljekjøler og en ny front.
Offisielle data foreligger ikke, men Biermann antyder 580 hk (opp fra originale 507) og et dreiemoment på 542 Nm (opp fra 520).
Girkassa er 7-trinns med dobbel clutch fra Getrag, en modifisert utgave av den som benyttes i M3.
For å fjerne vekt er bilen utstyrt med tak og forseter i karbonfiber, mens baksetet er fjernet. Dette gir til sammen en vektbesparelse på ca 50 kg.
Tiltakene skal gjøre det mulig å ta seg rundt Nordsløyfa på 7:50, hvilket er 20 sekunder raskere enn en standard M5.
Bilen blir altså ingen salgsvare. De som vil ha en annen M5 enn dagens, må vente til neste generasjon, sannsynligvis med twin turbo V8, kommer på markedet i 2011.