-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
One-off M5
For å feire 25-årsjubileet for M5, har BMW laget en CSL-utgave. En ting er helt sikkert – den kan aldri bli din.
Sjefen for BMW M, Albert Biermann, kaller dette for ”M5 CSL’en vi aldri bygde”. Den skal nemlig kun lages i dette ene eksemplaret.
Endringene fra en vanlig M5 finner vi først under panseret, hvor den standard 5,0-liters V10-motoren er boret opp til 5,5 liter. I tillegg er den utstyrt med et inntak i karbonfiber, ekstra oljekjøler og en ny front.
Offisielle data foreligger ikke, men Biermann antyder 580 hk (opp fra originale 507) og et dreiemoment på 542 Nm (opp fra 520).
Girkassa er 7-trinns med dobbel clutch fra Getrag, en modifisert utgave av den som benyttes i M3.
For å fjerne vekt er bilen utstyrt med tak og forseter i karbonfiber, mens baksetet er fjernet. Dette gir til sammen en vektbesparelse på ca 50 kg.
Tiltakene skal gjøre det mulig å ta seg rundt Nordsløyfa på 7:50, hvilket er 20 sekunder raskere enn en standard M5.
Bilen blir altså ingen salgsvare. De som vil ha en annen M5 enn dagens, må vente til neste generasjon, sannsynligvis med twin turbo V8, kommer på markedet i 2011.