-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kina får første nye i3
BMW har skreddersydd en ny elbil for Kina basert på 3-serien.
Allerede i mai er BMW i3 eDrive35L på plass i det kinesiske markedet. Den er basert på 3-serien, men strukket med 11 cm for å gi ønsker baksetekomfort som nærmest er et krav om man skal lykkes i det kinesiske markedet.
BMW lover at bilen har tilsvarende kjøredynamikk, langdistanse-komfort og muligheter for individualisering som den ordinære 3-serien.
BMW i3 eDrive35L får femte generasjon eDrive som vi kjenner fra iX3, i4 og iX, samt OS8 operativsystem som innebærer en rekke digitale muligheter og tjenester.
Chassiset skal være fintunet for kinesiske veier og den ekstra vekten batteriene medfører. Ingeniørjobben er utført av BMW Brilliance Automotives R&D-avdeling i Shenyang, og det er også her den skal bygges – eksklusivt for det kinesiske markedet.
Bilen har en legde på 487 cm som er 12 cm mer enn en ordinær 3-serie sedan. Motoren yter 210 kW (286 hk) og maks dreiemoment er på 400 Nm – identisk med dataene i iX3 som også produseres i Kina.
Bagasjerommet har en kapasitet på 410 liter – 35 liter mer enn den ladbare hybriden som er mest populær i Norge, men 70 liter mindre enn biler med fossilmotor.
BMW lover 0-100 på 6,2 sekunder, en rekkevidde på 526 km (etter kinesisk standard).
Batteriet har en bruttokapasitet på 70,3 kWt, kan hurtiglades med inntil 95 kW hastighet og om bord-laderen er på 11 kW.
Det er ingen hemmelighet at det etter hvert kommer en elektrisk 3-serie til vår verdensdel også, så da har vi grei pekepinn på hva vi har i vente. Men den lange versjonen får nok kineserne ha for seg selv.
Med lanseringen av nye i3 i Kina har BMW inkludert Mini totalt seks rene elbiler, og de lover flere. I 2030 forventer de at elbilene vil utgjøre halvparten av deres globale salg.