-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Veyron endelig som racer
Bugattis Veyron var oppkalt etter en racerbilfører. Da var det på tide at bilen endelig kom i en racing-utgave. Klar til Frankfurt. Og DU kan kjøre den.
Vi er kanskje gjennomskuet alt. Den bilen Bugatti skal vise oss i Frankfurt, er ikke noe annet enn en fullskala Gran Turismo Vision.
Jeg har for lengst mistet tellingen, men det var vel ikke mange andre (super)bilprodsenter enn Bugatti som hadde unnlatt å takke ja til å bli en del av dette populære spillet.
Nå er altså de også en del av Polyphony-verdenen og har i likhet med mange av konkurrentene på de virtuelle banene bygget en fullskalautgave også.
Les også: Første glimt av ny Bugatti
Forsmak og heder
Det som kan være litt spennende med denne, og som kan gjøre det interessant å se litt nærmere etter, er at vi venter ganske spent på den nye Chiron-modellen. La oss se om vi kan spore noen stylingtrekk som kan gi indikasjoner om den kommende 1500-hesters superbilen.
Fra Bugatti-fabrikken får vi høre at denne bilen er merkets «tribute til racing-tradisjonen fra 1920- og 30-årene og til seirene på Le Mans.»
Det var da mye på en gang, dessuten skal den være inspirert av Bugatti 57 G Tank – tre eksemplarer ble bygget av denne, spesielt beregnet for langdistanse sportsbilløp.
Den som vant Le Mans i 1937 står i dag i Simeone-samlingen i Philadelphia. En annen, som ble kjørt av Veyron og Labric, brøt. Noen som ikke var spesielt ukjent for Veyron – jeg har aldri forstått hvorfor han ble valgt til å fronte Folkevogns første Bugatti-modell.
Men denne racerbilen synes jeg ser vill nok ut som den er, uten vidløftige referanser.
Blått blod
Selv den gamle EB 110 har vi sett i racingversjon, for ikke å snakke om referansebilen McLaren F1 – det var med andre ord på tide at vi fikk et villmann-fetter-utgave av Veyron også.
Med Atlantics typiske midtsøm over taket og med mengder av NACA-åpninger, ser det ut som denne mener business.
Hesteskoen foran og de fire rørene der bak rammer det hele skikkelig inn.
Og det skal designsjef Achim Anscheidt ha. Sammen med sin sjef for eksteriør, Sasha Selipanov, har de skapt noe der det ikke er tvil om hva som var utgangspunktet.
Noen av disse Vision Gran Turismo er så fjerne at man ikke aner hvor i verden de har oppstått, langt mindre hvilken produsent som har drømt seg frem til resultatet.
Her er det ikke tvil om at det er Blått Blod, ekte Bugatti.