-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Mini-topp
John Cooper Works er betegnelsen på de mest ekstreme Mini-modellene. Nå kommer den hittil heftigste noensinne.
Mini er kjent for den helt spesielle gokartfølelsen som ingen andre volumprodusenter er i nærheten av. Og dette DNA-et gjenspeiles i hele modellporteføljen.
Nå kommer siste generasjon Mini Hatch i John Cooper Works-utgave, og dermed lanseres den heftigste Mini noensinne.
Motoren er en 2,0-liter med TwinPower turboteknologi som varter opp med hele 231 hestkrefter, mens forgjengeren hadde en 1,6-liter med 211 hk.
Maks dreiemoment er 320 Newtonmeter, en økning på hele 23 prosent fra forrige generasjon.
Effektiv automat
Med 6-trinns manuelle girkasse gjør den null til hundre på 6,3 sekunder (- 0,2 sek.) mens en ny automatkasse barberer aksen med 0,6 sekunder til 6,1 sekund.
Snittforbruket med manuell girkasse er oppgitt til 0,67 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 155 g/km.
Hvor super-effektiv den nye automatkassen er, skjønner du nok når jeg forteller at snittforbruket med denne er 0,57 liter på mila, omsatt til 133 gram CO2 per kilometer. Det er en reduksjon på 20 prosent fra forgjengeren.
Sport i fokus
Chassiset er satt opp for mest mulig sportslige egenskaper, bremsesystemet kommer fra Brembo, og du får eksklusive 17-tommers felger.
Elektromekanisk styring (hastighetstilpasset), DSC stabilitetskontroll med Dynamic Traction Control (DTC), elektronisk diffbrems og dynamiske dempere er enten standard- eller tilleggsutstyr.
Detaljer i eksteriøret virker som aerodynamiske hjelpemidler, samtidig som de fremhever bilens sportslige egenskaper. Her finner du også sporteksos med spesielle enderør.
Interiøret følger opp temaet med sportsseter med integrerte hodestøtter, sportsratt, girspak, pedaler i rustfritt stål samt antrasitt taktrekk.
Alt du måtte ønske utover standardutstyret, befinner seg med høy sannsynlighet på tilbehørslisten. Med hensyn til farger, dekor og materialvalg står du meget fritt så lenge du er villig til å betale prisforlangende.