-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mini-topp
John Cooper Works er betegnelsen på de mest ekstreme Mini-modellene. Nå kommer den hittil heftigste noensinne.
Mini er kjent for den helt spesielle gokartfølelsen som ingen andre volumprodusenter er i nærheten av. Og dette DNA-et gjenspeiles i hele modellporteføljen.
Nå kommer siste generasjon Mini Hatch i John Cooper Works-utgave, og dermed lanseres den heftigste Mini noensinne.
Motoren er en 2,0-liter med TwinPower turboteknologi som varter opp med hele 231 hestkrefter, mens forgjengeren hadde en 1,6-liter med 211 hk.
Maks dreiemoment er 320 Newtonmeter, en økning på hele 23 prosent fra forrige generasjon.
Effektiv automat
Med 6-trinns manuelle girkasse gjør den null til hundre på 6,3 sekunder (- 0,2 sek.) mens en ny automatkasse barberer aksen med 0,6 sekunder til 6,1 sekund.
Snittforbruket med manuell girkasse er oppgitt til 0,67 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 155 g/km.
Hvor super-effektiv den nye automatkassen er, skjønner du nok når jeg forteller at snittforbruket med denne er 0,57 liter på mila, omsatt til 133 gram CO2 per kilometer. Det er en reduksjon på 20 prosent fra forgjengeren.
Sport i fokus
Chassiset er satt opp for mest mulig sportslige egenskaper, bremsesystemet kommer fra Brembo, og du får eksklusive 17-tommers felger.
Elektromekanisk styring (hastighetstilpasset), DSC stabilitetskontroll med Dynamic Traction Control (DTC), elektronisk diffbrems og dynamiske dempere er enten standard- eller tilleggsutstyr.
Detaljer i eksteriøret virker som aerodynamiske hjelpemidler, samtidig som de fremhever bilens sportslige egenskaper. Her finner du også sporteksos med spesielle enderør.
Interiøret følger opp temaet med sportsseter med integrerte hodestøtter, sportsratt, girspak, pedaler i rustfritt stål samt antrasitt taktrekk.
Alt du måtte ønske utover standardutstyret, befinner seg med høy sannsynlighet på tilbehørslisten. Med hensyn til farger, dekor og materialvalg står du meget fritt så lenge du er villig til å betale prisforlangende.