-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Opels lommerakett
Nye Opel Corsa er på plass i Norge, men denne utgaven må du vente en stund til på.
En ny Corsa OPC debuterer på bilutstilling i Genève neste måned. Men selv om bilen får spenstige ytelser, lover Opel at den blir like anvendelig som en ordinær Corsa i hverdagen.
Motoren er en 1,6-liter med turbo. 207 hestekrefter og et dreiemoment på 245 Newtonmeter skal sørge for å ta deg til hundre i løpet av 6,8 sekunder, og videre til en toppfart på 230 km/t.
Og du trenger ikke jage turtall – maks dreiemoment er til stede i hele området mellom 1900 og 5800 omdreininger.
Design
Kule detaljer skiller OPC-utgaven fra en «Hvermansen»-Corsa. Legg merke til de store luftinntakene i front, scoopet fremst i panseret, sideskjørtene, hekkspoileren, de doble eksosrørene og diffusoren.
Legg også merke til det sportslige interiøret med Recaro-seter, aluminiumspedaler og sportsratt. Her blir det lett å finne seg til rette.
For å få kreftene best mulig overført til asfalten har Opel inngått kompaniskap med chassis-spesialistene hos Koni. Frequency Selective Damping (FSD) er navnet på teknikken som tilpasser kreftene i forhold til bilens frekvens og sørger for en fin miks av sport og komfort.
Ta kontroll
Corsa OPC har 10 mm mindre bakkeklaring enn en vanlig Corsa, og elektronikken lar deg styre ESP og traction-kontroll i forskjellige modi etter eget ønske. Innstilt på «Competition» kobles traction-kontrollen ut mens ESP-en gir deg større spillerom til å leke.
Styringen er også strammet opp og gjort mer direkte sammenlignet med en vanlig Corsa.
Standard dekkutrustning er 215/45 R17 og bremseskivene framme har en diameter på 308 mm.
Ønsker du enda heftigere ytelser kan du velge en OPC Performance Pack. Den inkluderer en differensialbrems utviklet av Drexler, 18-tommers felger med Michelin-dekk og et strammere oppsett, pluss 330 mm bremseskiver.
- Corsa OPC viser at vår nye småbil også har en svært sportslig side, men vi har foreløpig ikke tatt noen beslutning om bilen vil finne veien hit til landet, sier PR-sjef Stein Pettersen i Opel Norge.