-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Opels lommerakett
Nye Opel Corsa er på plass i Norge, men denne utgaven må du vente en stund til på.
En ny Corsa OPC debuterer på bilutstilling i Genève neste måned. Men selv om bilen får spenstige ytelser, lover Opel at den blir like anvendelig som en ordinær Corsa i hverdagen.
Motoren er en 1,6-liter med turbo. 207 hestekrefter og et dreiemoment på 245 Newtonmeter skal sørge for å ta deg til hundre i løpet av 6,8 sekunder, og videre til en toppfart på 230 km/t.
Og du trenger ikke jage turtall – maks dreiemoment er til stede i hele området mellom 1900 og 5800 omdreininger.
Design
Kule detaljer skiller OPC-utgaven fra en «Hvermansen»-Corsa. Legg merke til de store luftinntakene i front, scoopet fremst i panseret, sideskjørtene, hekkspoileren, de doble eksosrørene og diffusoren.
Legg også merke til det sportslige interiøret med Recaro-seter, aluminiumspedaler og sportsratt. Her blir det lett å finne seg til rette.
For å få kreftene best mulig overført til asfalten har Opel inngått kompaniskap med chassis-spesialistene hos Koni. Frequency Selective Damping (FSD) er navnet på teknikken som tilpasser kreftene i forhold til bilens frekvens og sørger for en fin miks av sport og komfort.
Ta kontroll
Corsa OPC har 10 mm mindre bakkeklaring enn en vanlig Corsa, og elektronikken lar deg styre ESP og traction-kontroll i forskjellige modi etter eget ønske. Innstilt på «Competition» kobles traction-kontrollen ut mens ESP-en gir deg større spillerom til å leke.
Styringen er også strammet opp og gjort mer direkte sammenlignet med en vanlig Corsa.
Standard dekkutrustning er 215/45 R17 og bremseskivene framme har en diameter på 308 mm.
Ønsker du enda heftigere ytelser kan du velge en OPC Performance Pack. Den inkluderer en differensialbrems utviklet av Drexler, 18-tommers felger med Michelin-dekk og et strammere oppsett, pluss 330 mm bremseskiver.
- Corsa OPC viser at vår nye småbil også har en svært sportslig side, men vi har foreløpig ikke tatt noen beslutning om bilen vil finne veien hit til landet, sier PR-sjef Stein Pettersen i Opel Norge.