-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Opel Corsa 1.4 Sport
Sportpakken til Corsa er helt grei den, men 1,4 litersmotoren har ikke mye med sport å gjøre.

Først publisert i BIL 9 - 2001.
Senket chassis, sportsfjærer, sideskjørt og en rekke andre sportsinspirerte detaljer gir forventninger når man setter seg inn i en Corsa Sport, men forventningene innfris ikke. 1,4-literen er ikke akkurat så sporty at man har bruk for dette understellet.
Det stive understellet gjør at komforten reduseres betraktelig, og ettersom kreftene man forbinder med en sportsutgave uteblir, får man følelsen av at man har gitt slipp på vel mye komfort til ingen nytte. Testbilen var utstyrt med 175/65R14 dekk på stålfelg, mens standard dekk på Sport egentlig er 185/55R15 på aluminiumfelg. Altså stivere bil med enda mindre fjæring.
Utstyrsmessig får man mye for de 13.800 kronene sportspakken koster. I tillegg til utstyret som allerede er nevnt, får du original radio med CD-spiller, integrerte tåkelys foran, sportsseter, perforert skinnratt, hvite instrumenter, aluminiumlook på interiørdetaljer, sentrallås og takspoiler.
Hvis du vil ha noe glede av de sportslige egenskapene i en Corsa Sport, bør du absolutt vurdere å investere i 1,8-literen. Da får du antispinn og skivebremser bak på kjøpet, men det koster deg 28.500 kroner mer enn 1,4-literen. Hvis du ikke er så interessert i sportslige kjøreegenskaper, er det kanskje like greit med en Corsa Comfort med 1,4-liter til 166.900 kroner, så kan du bruke de sparte pengene på ekstrautstyr. Det du trolig vil savne mest er sportssetene.
OPEL Corsa 1.4 Sport 3 dørs:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1398 ccm. Effekt: 66 kW (90 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 125 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 185/55TR15.
Mål: Lengde: 381,6 cm. Bredde: 164,2 cm. Høyde: 144,3 cm. Akselavstand: 249,1 cm. Sporvidde f/b: 142,9/142,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1055 kg. Tillatt totalvekt: 1525 kg. Maks tilhengervekt: 1000 kg. Maks vogntogvekt: 2525 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 260 liter (ECIE).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 11,5 sek
Toppfart: 180 km/t
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,72 l/mil
Pris: kr 180.700,-
Forbruk i følge 93/116/EU.