-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiskers Mustang: Unlike!
Vi var spent på Galpin Rocket, Henrik Fiskers Mustang. Riktignok har vi bare sett den på bilder, men de gir i hvert fall en skikkelig nedtur.
Vi har altså den flunkende nye Ford Mustang. Den ser slett ikke ille ut.
Så har vi verdens største (i volum sier de) Ford forhandler, Galpin, som går til ex-BMW, ex-Aston Martin og ex-Fisker designsjef, Henrik Fisker, for å få ham til å gjøre en karbonfiberkledd versjon av den nye Mustangen.
Vi kan trygt gå ut fra at den er vesentlig dyrere enn originalen – og da kan man vel vente seg noe helt spesielt?
Spesiell er den – men ikke positiv.
Vellykket
Ta en titt på Shelby-utgaven av Mustangen som vi har vist tidligere.
Der har de riktignok lagt vekt på det mekaniske og på ytelsen, men de har allikevel satt en designer på saken og bygget en ny front som trekker karosseriet så tett rundt maskinavdelingen at man skulle tro det var en Zagato fra 60-årene som hadde vært på ferde.
Shelby-versjonen ser muskuløs og vital ut, den står der med et uttrykk som den er klar til et skikkelig tigersprang.
Mislykket
Galpin Rocket ser derimot feit og dvask ut, oppblåst som om den går på for mye kortison og definitivt ute av form.
Selv ville jeg gått for originalen uansett, men med Shelbys GT 350 på annenplass. Henrik Fiskers bil står ikke en gang på listen.
Men denne fortjener jo også en historie, og det er åpenbart at etter Pebble Beach i høst viste Fisker noen skisser til Beau Boeckmann, en av Galpin-sjefene.
Dette sier litt om enten Boeckmann eller om kvaliteten på Fiskers skisser: «Da Henrik viste meg skissene gikk det kaldt nedover ryggen min. Dette var virkelig den nydeligste Mustangen jeg hadde sett i hele mitt liv» sier Boeckmann i dag.
Rask prosess
Fra skisse til bil tok det bare et par måneder, og nå er den klar for en begrenset produksjon. Med en 5-liters V8 motor, Wipple-kompressor utstyrt og med 725 hk. Den skal selges først og fremst fra Galpin i LA, men de har også håndplukket noen forhandlere rundt i nasjonen.
Prisen høres imidlertid ikke så sprø ut dersom de virkelig kan holde den på «litt over 100.000 dollar».
Om den ikke er «Årets skjønnhet» er den utvilsomt ganske begrenset i opplaget. For mange er åpenbart det mer enn nok.