-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Hyundai utvider i30-familien
Vi var på plass i Düsseldorf da Hyundai presenterte sin nye GTI-utfordrer. Samtidig hadde de en overraskelse å by på.
Hyundai i30 N er designet og konstruert som en direkte utfordrer til Golf GTI og er den første modellen fra den nystartede N-divisjonen. Den er tydelig inspirert av Hyundais WRC-satsing, noe også lakkfargen bærer preg av.
Bilen er basert på femdørsutgaven av i30, men er senket og stivet. Hyundai vektlegger at den fungerer helt fint som en hverdagsbil, samtidig som den byr på meget sportslige egenskaper som egner seg godt på en racerbane.
Derfor er den utstyrt med en «DNA-bryter» som lar deg velge mellom fire innstillinger – Eco, Normal, Sport og N – i tillegg til N Custom hvor man kan individualisere innstillingene av motor, dempere, stabilitetskontroll, diffbrems (E-LSD), eksoslyd og styring etter eget forgodtbefinnende.
Standardutgaven av i30 N har en toliters motor med 250 hester og et dreiemoment på 353 Newtonmeter i området 1450-4000 omdreininger. Den gjør null til hundre på 6,4 sekunder og har en toppfart på 250 km/t.
Du kan også kjøpe i30 N med en Performance Pack som øker effekten til 275 hk og kapper akstiden med tre tideler. Pakken inkluderer 19-tommers felger med Pirelli P-Zero høyytelsesdekk, røde calipere og 18-tommers bremseskiver (i stedet for 17).
Elektronisk differensialbrems og variabel eksosklaff er elementer som gjør i30 N med Performance Pack velegnet for banekjøring.
Samtidig med lanseringen av N-utgaven viste også Hyundai et annet nytt familiemedlem – i30 Fastback.
Selv om Hyundai ønsker vi skal betegne den som en sportslig coupé, er den per definisjon en femdørs kombikupe med stor bakluke.
Taket er senket med 25 mm og vesentlig mer bueformet enn en standard i30. Lengden er økt med 115 mm for å fremheve de sportslige formene.
Den norske importøren har foreløpig ikke avgjort om i30 Fastback skal markedsføres i Norge, men om de velger å ta den inn blir det trolig med største motor og en omfattende utstyrspakke.
I forbindelse med Hyundai-lanseringen fikk vi også prøvekjørt nye i30 stasjonsvogn, og vi kommer tilbake med våre førsteinntrykk av denne om noen dager.