-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault Scenic x 2
Renault fant opp en ny bilklasse da de lanserte sin første Scenic for 20 år siden. Nå viser de frem fjerde generasjon – i to utførelser.
Kompakte flerbruksbiler (eller MPV-er for Multi Purpose Vehicles) hadde sin glansperiode i Norge for noen år siden, men i dag er dette segmentet i stor grad overtatt av små og mellomstore SUV-er. Likevel er de kompakte familiebilene populære i en rekke markeder.
Renault var tidlig ute med sin Megane-baserte Scenic. De første årene bar den også betegnelsen Megane Scenic.
På vårens Genève-utstilling viste Renault fjerde generasjon Scenic, og nå drar de også lakenet av den lange utgaven, Grand Scenic som kan leveres med inntil syv seter.
Komfort og fleksibilitet står i fokus hos disse typiske familiebilene. For eksempel kan baksetene klappes ned for å lage et helt flatt gulv med en enkel håndbevegelse.
Den ordinære Scenic har en bagasjekapasitet på 572 liter mens Grand Scenic som 5-seter kan skryte av hele 765 liter. Den ekstra kapasiteten skyldes 23 cm ekstra lengde, Grand Scenic er 463 cm mens Scenic er 440 cm. Akselavstanden er henholdsvis 280 og 273 cm.
Ellers er målene så å si identiske for de to – en bredde på 186 cm og en høyde på 165 cm.
Scenic-modellene leveres med bensinmotorer på 115 eller 130 hestekrefter og dieselmotorer som spenner fra 95 til 160 hk.
En av disse har betegnelse Hybrid Assist. Renault går ikke i detalj på hva løsningen består i, men sier en elektrisk generator og et 48V batteri sørger for redusert forbruk og ekstra boost, spesielt ved lave turtall.
Nye Scenic og Grand Scenic kommer på markedet i løpet av høsten, men den norske importøren har foreløpig ikke fastsatt noen lanseringsdato.