-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Maseratis andre SUV
På Detroit-utstillingen i 2003 kom Maserati med et SUV-forslag. Kubang het den. I Frankfurt kom de også med en SUV de kalte Kubang – men dette var noe helt annet.
Giorgetto Giugiaro fortalte om den første Kubangen at det var noe han og hans folk hadde tegnet og bygget på et par raske måneder. Det var med andre noen som plutselig hadde kommet på noe som ”kanskje en god ide”.
SE: En Maserati du aldri har sett maken til
Gårsdagens debutant virket adskillig mer gjennomtenkt. Den så ut som hel ved, designet av Maseratis egne folk og bygget på en måte som tyder på at vi allerede nå kan være ganske nær produksjonsutgaven.
Det er vel egentlig ganske naturlig å tenke seg synergier her – rett på andre siden av midtgangen sto det et annet Fiat-eid merke, nemlig Jeep. Og det er klart Jeep har elementer å by på til sine europeiske kolleger.
Men allikevel ble det snakket meget om hva som skal til for å få denne nye bilen på hjul.
Det skal spesialutvikles egne Maserati-motorer til denne bilen. De konstrueres av folk under kommando av Paolo Martinelli, som nå leder Maserati Powertrain. Men i 30 år har han vært hos Ferrari, også som motorhøvding i Formel 1, og hans nye Maser-motorer skal bygges hos Ferrari.
Og produktutviklingsavdelingen hos Maserati jobber nå med en 8-trinns automat, spesielt for Kubang, samtidig som de jobber med spesifikasjonene for styring, bremser og opphengning. Ikke et ord om Jeep-deler, men man har egentlig ikke sagt noe om 4x4-systemet heller.
Hvordan den tar seg ut? Det er mulig det er øynene som ser, men jeg synes den ser lettere, litt mer elegant ut enn de store fra for eksempel Infiniti eller Lexus. Men det er noe med disse store greiene jeg ikke helt blir dus med.
Men det er i hvert fall ingen tvil om at denne store bilen fint klarer å bære Maserati-grillen. Enda den er enorm i denne utgaven.