-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Første Range Rover Evoque i Norge
Mens I-Pace var den store nyheten fra Jaguar Land Rover i fjor, blir kompakt-SUV-en Range Rover Evoque årets store nyhet. Den nye modellen ble vist frem for pressen onsdag, mens de første kundebilene er ventet i mars/april.
– Evoque har vært en populær modell, men det var behov for en oppgradering, sier produktsjef Sondre Tronrud hos den norske importøren.
Nykommeren har samme fasong som før, og nærmest identiske mål. Eksempelvis har lengden økt med marginale 1 mm, mens høyden har økt med 14 mm, men der stopper likhetene.
Slektskapet til lekre Velar er tydelig, med lignende front, innfelte dørhåndtak osv.
Innvendig er Evoque kraftig oppgradert, noe som var helt nødvendig åtte år etter at første generasjon kom på markedet. En 10-tommers touch-skjerm står sentralt.
På topputgavene finner vi doble skjermer som vi kjenner igjen fra de større, nyere modellene Range Rover og Velar.
Det karakteristiske girvelgerhjulet er (endelig) kastet ut til fordel for en vanlig girspak.
Mens Audi satser på virtuelle utvendige speil på sin e-tron, forsøker Range Rover seg med en ny variant innvendig speil; Clearsight.
Da eierne tidligere har klaget over dårlig utsikt bakover, har man kommet opp med en løsning med et kamera i forbindelse med antennen bak på bilen, som gir en helt annen utsikt, men man har fortsatt mulighet for å bruke speilet som før.
Andre fremskritt er at Range Rover Evoque endelig kan leveres med fabrikkmontert hengerfeste, LED Matrix hovedlys og aktiv cruise-kontroll med «steering assist».
For skiglade nordmenn kommer også den etterlengtede nyheten med en 40-20-40-splitt av baksetet som standard.
– Vi ville aller helst hatt ladbar hybrid fra salgsstart, men den kommer mot slutten av året, sier Tronrud. En 3-sylindret bensinmotor ligger i grunn på denne bilen. Ubekreftede tall tilsier en elektrisk rekkevidde på 51 km.
Fra starten blir Evoque tilgjengelig med konsernets utvalg av bensin- og dieselmotorer, samt som mild hybrid, som får lavere utslipp og forbruk, samt en start- og stopp-funksjon som også trår til ved nedbremsing.
Prisene på Evoque er ikke klare.