-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Første Range Rover Evoque i Norge
Mens I-Pace var den store nyheten fra Jaguar Land Rover i fjor, blir kompakt-SUV-en Range Rover Evoque årets store nyhet. Den nye modellen ble vist frem for pressen onsdag, mens de første kundebilene er ventet i mars/april.
– Evoque har vært en populær modell, men det var behov for en oppgradering, sier produktsjef Sondre Tronrud hos den norske importøren.
Nykommeren har samme fasong som før, og nærmest identiske mål. Eksempelvis har lengden økt med marginale 1 mm, mens høyden har økt med 14 mm, men der stopper likhetene.
Slektskapet til lekre Velar er tydelig, med lignende front, innfelte dørhåndtak osv.
Innvendig er Evoque kraftig oppgradert, noe som var helt nødvendig åtte år etter at første generasjon kom på markedet. En 10-tommers touch-skjerm står sentralt.
På topputgavene finner vi doble skjermer som vi kjenner igjen fra de større, nyere modellene Range Rover og Velar.
Det karakteristiske girvelgerhjulet er (endelig) kastet ut til fordel for en vanlig girspak.
Mens Audi satser på virtuelle utvendige speil på sin e-tron, forsøker Range Rover seg med en ny variant innvendig speil; Clearsight.
Da eierne tidligere har klaget over dårlig utsikt bakover, har man kommet opp med en løsning med et kamera i forbindelse med antennen bak på bilen, som gir en helt annen utsikt, men man har fortsatt mulighet for å bruke speilet som før.
Andre fremskritt er at Range Rover Evoque endelig kan leveres med fabrikkmontert hengerfeste, LED Matrix hovedlys og aktiv cruise-kontroll med «steering assist».
For skiglade nordmenn kommer også den etterlengtede nyheten med en 40-20-40-splitt av baksetet som standard.
– Vi ville aller helst hatt ladbar hybrid fra salgsstart, men den kommer mot slutten av året, sier Tronrud. En 3-sylindret bensinmotor ligger i grunn på denne bilen. Ubekreftede tall tilsier en elektrisk rekkevidde på 51 km.
Fra starten blir Evoque tilgjengelig med konsernets utvalg av bensin- og dieselmotorer, samt som mild hybrid, som får lavere utslipp og forbruk, samt en start- og stopp-funksjon som også trår til ved nedbremsing.
Prisene på Evoque er ikke klare.