-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
To nye Leaf-modeller
Endelig lanseres Nissan Leaf med større batterikapasitet, men foreløpig i svært begrenset opplag og med lang leveringstid. Skjønt et halvt år kan vel også regnes som kort i dagens elbil-verden.
Med 12.303 registreringer ble Nissan Leaf ifølge OFV Norges mest solgte bil i 2018 – uansett drivlinje.
I motsetning til de fleste leverandører av elbiler med brukbar rekkevidde på markedet, har Nissan Norge kunnet holde en akseptabel leveringstid gjennom mesteparten av året.
Det har lenge ligget i kortene at Leaf også skal komme i en utgave med større batterikapasitet, og i dag ble «katta sluppet ut av sekken».
Det skjedde ved arrangementer i Japan og på CES Show i Las Vegas. Samtidig inviterte Nissan Norge pressen til frokostmøte for å dele den viktige informasjonen.
I tillegg til modellene som allerede finnes i markedet lanserer Nissan nå to nye spesialversjoner – Leaf 3.Zero og Leaf 3.Zero e+ Limited Edition.
Sistnevnte blir utstyrt med et helt nytt 62 kWt-batteri som sørger for en rekkevidde på 385 kilometer etter WLTP-normen. Det tilsvarer en økning på 42 prosent sammenlignet med dagens Leaf med 40 kWt-batteri.
Samtidig får Leaf e+ en betydelig høyere motoreffekt med 160 kW / 217 hk (opp fra 110 kW / 150 hk). Dette medfører at toppfarten øker med 10 km/t til 157, mens de som er opptatt av akselerasjon kan glede seg til å gjøre null til hundre på 7,3 sekunder.
Prisen for introduksjonsmodellen med det lange navnet Leaf 3.Zero e+ Limited Edition er 373.000 kroner (eks. frakt- og leveringskostnader).
Modellen er klar for bestilling nå og leveres fra juni. Den skal produseres i et begrenset opplag på 5000 biler, så her må du være kjapp på labben for å sikre deg et eksemplar.
Men fortvil ikke – det vil komme flere varianter med den store batteripakken når modellen med det lange navnet er utsolgt.
Den nye 40 kWt-utgaven, Leaf 3.Zero, koster 306.000 kroner (eks. frakt/levering) – hvilket er 11.000 kroner mer enn dagens toppmodell, Tekna.
Modellen med den store batteripakken får ladekapasitet opp til 100 kW. Snittforbruket er oppgitt til 180 Wt/km (WLTP).
Batteriet er ifølge Nissan et Intelligent Power-batteri med forbedrede egenskaper. Det har 25 prosent høyere energitetthet og 55 prosent økning av energilagrings-kapasiteten. Det inneholder 288 celler sammenlignet med 192 celler i 40 kWh-utgaven.
Begge de to nye modellene får oppgradert infotainment-systemet med større 8-tommers skjerm. Systemet har også flere tilkoblede tjenester, som for eksempel dør-til-dør-navigasjon.
En helt ny og forbedret NissanConnect EV-app vil også være tilgjengelig med de nye modellene.
Leaf 3.Zero får i begge batteri-utgaver nye karosserifarger og nye tofarge-kombinasjoner (rødt karosseri med svart tak, og blått karosseri med svart tak).
Begge de nye modellene blir godt utstyrt med blant annet skinnseter og Nissans Intelligent Driving-teknologier e-Pedal og ProPilot. De viderefører også den samme garantien for batteriene på 8 år / 160.000 km som gjelder for alle andre versjoner av Leaf.
Nissan LEAF ble ikke bare Norges mest solgte bil i 2018. Den ble også Europas mest solgte elbil med mer enn 40.000 leverte biler.
Siden lanseringen tilbake i 2010 er det solgt utrolige 380.000 Leaf på verdensbasis. Ifølge Nissan har ingen annen produsent solgt så mange biler av én enkelt elbil-modell.