-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Minitest: Opel Tigra
Fjerde bil i vår minitest av rimelige cabrioleter, er Opel Tigra. I motsetning til konkurrentene, har Opel valgt å utstyre bilen med bare to seter. Smart.
Som vi har vært inne på i tidligere omtaler er baksetene i de små cabrioletene nærmest en vits. Til nød kan de brukes av kortvokste over små avstander, men de som har prøvd vil nok foretrekke å reise kollektivt neste gang de blir tilbudt en plass i et slikt baksete.
I stedet for bakseter finner du ekstra plass for oppbevaring bak forsetene i Tigra. Dessuten har Opel en løsning som stabler taket mer vertikalt slik at det opptar mindre plass i bagasjerommet. Resultatet er testens mest tilgjengelige bagasjerom, og et av de største - enten du kjører åpent eller lukket.
Sport og komfort
Tigra byr på en spennende kombinasjon av sport og komfort med hensyn til kjøreegenskaper. Styringen er presis og gearkassen frister til en sportslig kjørestil. Bilen har gode seter og oppleves som rommelig. Det er også godt med plass for plassering av diverse småting inne i bilen.
Hva Opel kunne spart seg er elektrisk åpning og lukking av koffertlokket – noe som tar irriterende lang tid. Irriterende er også klirrelyder fra vindavviseren og bilen er vanskelig å lukeparkere med taket lukket på grunn svært dårlig oversikt bakover.
Heller ikke Tigra er noen bestselger på det norske markedet. Med 8 registreringer i første halvår, én mer enn Copen, ligger den på en beskjeden 19. plass på OFVs cabriolet-stastistikk.