-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sommerklar Smart
Selvfølgelig måtte også den nye Smart komme i det de kaller cabriolet-versjon.
Den Smart-kabrioleten som selges i dag er vel fremdeles den som er basert på den gamle modellen.
Men nå er Daimler klar til å ta imot bestillinger på den nye, den de viste i Frankfurt. Den vil bli levert enten med 71 hk-motoren eller med den på 90.
Og selvfølgelig er det varianter i kulhetsgraden her også – trim-pakkene har så festlige navn som Passion, Prime og Proxy – med små bokstaver selvfølgelig.
Foreløpig er det visst bare den såkalte twinamic transmisjonen som kan leveres, men manuell skal dukke opp etter hvert.
I fart
Taket, derimot, er ikke manuelt. Man trykker bare på en knapp så går den lukkede bilen over til å bli en med et kjempestort soltak, og fortsetter videre, dersom du ønsker, med å åpne helt bak nakken din også.
I følge fabrikken kan det skje på 12 sekunder og i akkurat så høy hastighet du måtte ønsker, skryter de av. Underforstått: så lenge hastigheten er begrenset til litt over 150 – for fortere går det ikke.
Til gjengjeld kommer du opp i 100 på snaue 12 – med den sterkeste varianten.
MirrorLink
Full smartfon-integrasjon via MirrorLink - viktig for målgruppa. Og målgruppa vet sikkert hva jeg snakker om når jeg, overveldet, kan fortelle at apper som brukes på MirrorLink inkluderer Audioteka, Aupeo, Glumps og iCOYOTE – blant annet.
Spør ikke meg – jeg aner ikke.
Det jeg har merket meg at er cabrio-utgaven koster 3.260 euro mer enn den med fast lokk. Og det jeg dessverre også har merket meg at Smart-folket ikke har vist et eneste tegn på å gjenskape den skrullete Crossblade – åpnere enn det meste – som de bygde noen eksemplarer av i 2002.
Jeg sier ikke det hadde vært smart, men det hadde vært virkelig morsomt.
(Bare ikke i Norge, der syns vi ikke Smart er morsom i det hele tatt. Så vidt over 100 i år.)