-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Mer fra Kina
Luksus-kineseren Zeekr X
Gitt politisk stabilitet er det bare å slå seg til ro med at kinesiske bilprodusenter i årene framover lanserer nye merker og modeller i Norge som få har hørt om og langt færre kjenner godt til. Geely-eide Zeekr er et slikt, men det kan ta et par år før premiummerket ruller ut X som første modell på norske veier.
Zeekr med orientering mot generasjon Z hører til Geely-sfæren og er således forholdsvis nært i slekt med Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & Co og Proton – for å ha nevnt noen av de mest kjente merkevarene fra gruppen.
Kort historie
Zeekr-historien begynner med modellen Zeekr 001, En Porsche/Audi-liknende storbil, 4,97 meter lang, 1,99 meter bred, lansert i Kina i oktober 2021, og som med én motor på hver aksel yter 543 hk/700 Nm i moment, som tar til 100 km/t på 3,8 sekunder og når toppfart på 200 km/t.
Deretter fulgte en stor flerbruksbil, men det ble etter hvert klart at ingen av dem skal til Europa.
Tredje modell
Nå har Zeekr vist merkets tredje modell, en 4,45 meter lang, 1,84 meter bred og 1,57 meter høy premium crossover basert på Geelys SEA-plattform, altså den samme plattformen som Volvo, Polestar, Lotus og Smart (samarbeidsprosjekt med Mercedes Benz) skal bygges på. Akselavstanden oppgis til 2,75 meter. Batteristørrelse sies det ingen ting om ennå.
Ikke så mye er sagt om selve bilen annet enn at den skal ta seg til 100 km/t på under fire sekunder - hvilket betyr at de raskeste utgavene av den får firehjulsdrift og motorytelser ikke ulikt Volvo XC40/Polestar 2 eller mer.
Designet i Göteborg
Zeekr opplyser at designet med rammeløse dører er utviklet av et Stefan Sielaff-ledet team (tysker fra München med fartstid fra hovedsakelig Audi – A1, A7) ved Zeekrs globake designsenter i Göteborg, hvilket betyr at det trolig er mye Volvo/Polestar/Lynk & Co i den.