-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Rolls bygger nedover
I et intervju med Financial Times antyder Ian Robertson, Rolls-sjefen, at de nå ser på mulighetene til å bygge en modell under dagens Phantom.
Det er ingen hemmelighet at Rolls-Royce fremdeles er langt unna sitt mål om å bygge 1000 biler hvert år.
Samtidig er det heller ingen særlig tvil om at den nye BMW-bygde fabrikken ved Goodwood er i stand til å håndtere atskillig større volum.
I motsetning til Bentley skulle altså Rolls-Royce være i stand til å produsere langt inn i fremtiden, uten å måtte bruke noen av moderselskapets tyske fabrikker.
Det er nå tre varianter av Phantom på vei. Den ”vanlige” og en med forlenget akselavstand er allerede i produksjon, mens cabriolet-utgaven skal være klar som en 2007-modell.
Det man snakker om nå, er noe som ligger under dagens modeller, der den billigste begynner på ca. 200.000 dollar.
I dette segmentet har verdensmarkedet vært nesten helt konstant, på ca 3.000 enheter, de siste årene. I forhold til det, er segmentet for biler fra ca 100.000 til 150.000 dollar enormt, nesten 100.000 biler ble solgt der på verdensbasis de siste årene.
Men så har vi segmentet fra 150.000 til 200.000 dollar. Det er ikke lenge siden det var like magert som det øverste, med ca. 3.500 biler årlig. Men så kom Bentley som mutters alene gjorde det nesten 3 ganger så stort med sin Continental GT.
Det er åpenbart på disse områdene Rolls-Royce nå ser på mulighetene.