-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hot ny Insignia
På den kommende bilutstillingen i Barcelona, lanserer Opel en meget potent utgave av Insignia. Vi gir deg et første glimt.
Ti år etter at den første OPC-modellen så dagens lys, kommer den hittil mest potente til Barcelona 7. mai. Kraftkilden er en 2,8-liters V6 med turbo - derivert fra motoren som sitter i dagens topputgave av Insignia.
325 hk og et dreiemoment på 400 Newtonmeter henter OPC-ingeniørene ut av motoren i denne spesialutgaven. Det gir en akstid til hundre på seks sekunder mens toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t. Videre loves vi et lydbilde som står i stil med ytelsene.
HER ER OPELS HEMMELIGE FREMTIDSPLANER
Sporty
Det vellykkede chassiset er fintunet for ekstra sporty egenskaper i Insignia OPC, noe som blant annet innebærer at bakkeklaringen er redusert med 10 mm. Det nyutviklede mechatronic chassiset er utstyrt med ny frontaksel som sørger for mer presis respons fra styringen.
HER ER VÅRT FØRSTEINNTRYKK AV INSIGNIA
Insignia OPC har også FlexiRide som ikke bare tilpasser seg kjøresituasjon og –stil, men også leser og lærer seg førerens preferanser. Mens sjåføren i en vanlig Insignia kan velge mellom standard, komfort og sport, er det de som foretrekker de sportslige innstillingene som får sine ønsker innfridd her, med innstillinger som strekker seg fra sport til ekstremsport.
4x4
Standard på bilen er Adaptive 4x4 og eLSD differensialbrems. Begge systemer er fintunet for å tåle det ekstra momentet den kraftige motoren leverer gjennom den 6-trinns manuelle gearkassa.
Titter du gjennom felgene, vil du raskt oppdage Brembo calipere og perforerte skiver med en diameter på 355 mm på forhjulene.
Bilens eksteriør er inspirert av GTC Concept som debuterte i 2007, men ikke mer enn at den godt ivaretar de elegante linjene i en Insignia. 19-tommers felger med dekk i 245/40 er standard, men du kan om ønskelig gå opp til 20-tommere med 255/35.
Det sportslige inntrykket får du også av interiøret som blant annet har sportsseter fra Recaro, et ratt med flat bunn, en sporty gearkule og sportslige instrumenter. Det høres ut som Opels Performance Center har greid å konstruere en ny spenstig bruksbil.
PS! I Storbritannia skal bilen selges som Vauxhall Insignia VXR, og siden det foreløpig er sparsomt med bilder av Opelen byr vi på noen av den britiske også.