-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nå starter snittmålingen
I juli innledes et samarbeid mellom politiet og Statens vegvesen om gjennomsnittsmåling av fart over lengre strekninger. Der kan det være en fordel å ha en bil med fartsholder.
Fortsatt er det de tradisjonelle fotoboksene – ATK – som vil dominere landskapet på norske veier. Men to strekninger får nå det som betegnes som ”Streknings-ATK” hvor snittfarten måles over en lengre distanse.
E-18 gjennom Bamble i Telemark og E-6 ved Dovreskogen i Gudbrandsdalen politidistrikt er først ut nå i sommer.
Det er besluttet at Streknings-ATK kan etableres på strekninger over to til ti kilometer, heter det i en pressemelding fra politiet. Et krav er logisk nok at fartsgrensen på disse strekningene er konstant og at de har færrest mulig avkjøringsveier.
Utstyret som anvendes vil for deg fortone seg som vanlige fotobokser, men disse skal merkes godt slik at du vet at farten blir kontrollert over en lengre strekning. Har du kjørt for fort, får du en bekreftelse via en blitz som går av idet du passerer ”målstreken”.
Det er i første omgang politiets ATK-senter som skal behandle overtredelsene for å sanke erfaring, men siden kan dette blir overlatt til lokale myndigheter.
Neste år vil Statens vegvesen foreta en evaluering av resultatene og på det grunnlag vurdere om det skal etableres flere slike målinger. Intet er dermed avgjort om fremtidens bruk av vanlig ATK og Streknings-ATK.