-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ferske kollisjonstester
EuroNCAP har offentliggjort resultatene fra sine ferskeste kollisjonstester. Utstyrsnivået er helt avgjørende for hvilken karakter bilene oppnår.
Audi Q2, Ford Edge og Hyundai Ioniq oppnår alle maksimal score og fem stjerner.
Ytterligere tre biler er testet, og her ser man tydelig hvor viktig det er med riktig utstyrsnivå for å oppnå en god score.
EuroNCAP tillater nå at bilene kan testes i to forskjellige utgaver – som standardmodell slik den selges i mange europeiske land, og med en sikkerhetspakke som tilleggsutstyr.
Denne muligheten har Suzuki og SsangYong benyttet seg av. Suzuki Ignis, SsangYong Tivoli og søstermodellen SsangYong XLV oppnår alle bare tre stjerner med standard utstyrsnivå.
Når bilene utstyres med en sikkerhetspakke oppnår Ignis maksimale fem stjerner. SsangYong-modellene kommer også bedre ut, men må nøye seg med nest høyeste nivå og fire stjerner.
Se flere detaljer hos EuroNCAP
Her kan du se alle biler som er testet av EuroNCAP
Vær oppmerksom på at kriteriene har endret seg mye i årenes løp, så det er mye vanskeligere å oppnå maksimal score i dag enn det var for noen år siden.