-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lavere fartsgrense i Frankrike
Fartsgrensen på veier utenfor tettbebyggelse settes ned i Frankrike fra 1. juli. Protestene hagler mot presidenten.
Fra 1. juli blir maksimal fartsgrense utenfor tettbebyggelse i Frankrike redusert fra 90 til 80 km/t. Endringene gjelder ikke på motorveier som har grense på 110 km/t.
Det er president Emmanuel Macron som står bak endringen. Bakgrunnen er at 3456 mennesker i fjor ble drept i trafikken på franske veier. Det er dobbelt så mange som i sammenlignbare land i Europa. De fleste dødsulykker skjedde på store, tofelts veier utenfor tettbebyggelse.
Protestene mot lavere fartsgrenser er kraftige i Frankrike. Det overgår all støy rundt de store streiker blant offentlige ansatte. Disse streikene skal vare fram til 29. juni og ansatte i jernbanen streiker to dager i uka.
Men det er støyen rundt lavere fartsgrenser som er mest kraftig. Regjeringen har pålagt politiet å trappe opp fartskontroller samtidig som bøtesatsene øker. Regjeringens mål er at antall drepte i trafikken skal straks reduseres med mellom 300 og 400 personer.
I tillegg har Frankrike innført meget omfattende promillekontroller. Det skjer særlig etter lunsj, og politiet står ofte oppstilt i rundkjøringer og sjekker bilfører. De sjekker også de som kjører motorsykkel.