-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snøhetta i Fords autonom-kjør
Norske Snøhetta blir en viktig faktor i Fords satsing på selvkjørende biler. Det er dette norske designselskapet som skal utforme det nye miljøet for dem som skal skape Fords nye produkter.
Det har ikke vært noen tog på Michigan Central Station siden Amtrak sluttet med den slags for 30 år siden.
Og 30 år syns godt på denne og en rekke andre av Detroits monumentale bygninger. Motown har vært temmelig nedkjørt ganske lenge.
Men de siste årene har det skjedd masse. En rekke prosjekter bringer store deler av Detroit tilbake til nesten gammel storhet. Og det nye initiativet fra Ford vil være et viktig bidrag for å få byen skikkelig på fote igjen.
Snøhetta
Dermed gikk bilgiganten til norske Snøhetta med et spennende oppdrag. De skal gjøre om den svære sentralstasjonsbygningen til en ny forskningshub for «colloborative økosystemer» - eller utvikling av systemer for selvkjørende biler.
Dette betyr både en skikkelig make-over av den gamle stasjonen pluss en helt ny campus for forskjellige formål litt mer downtown.
Hele Corktown Campus skal dekke mer enn 110.000 kvadratmeter der Snøhetta skal stå i spissen for et program hvor Ford kommer til å investere mer enn en milliard dollar.
Selve stasjonen byr på 46.000 kvadratmeter over 18 etasjer. Egentlig en nydelig Beaux Arts bygning, tegnet av de samme som gjorde Grand Central Terminal i New York, og ferdig litt før første verdenskrig.
Frem i lyset
Innvendig byr særlig første etasje på perler som marmorvegger og doriske søyler. Kan nesten se ut som et romersk bad.
«Å bevare og utvikle dette landemerket vil være en sentral del av arbeidet med Fords nye Campus i Corktown-området» heter det fra Snøhetta.
«Michigan Central Station er et bygg som på mange måter forteller Detroits historie de siste hundre år», sier Bill Ford. «Vi hos Ford vil være med og skrive det neste kapitlet».
«Det er her deler av våre team skal jobbe og bo, som en del av nabolaget, sammen med kunder og naboer som vi ønsker å skape et bedre liv for», sa Jim Hackett – Fords president og CEO.
«Dette vil bli den type campus der den nye økonomien trives og utvikles – et samarbeidende økosystem der selskaper, utdanning, investorer, gründere og innovatører jobber sammen», lovte han.