BMW 3-serie: Her er nye 3-serie Touring - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
12 bilder i galleri
Her er nye 3-serie Touring
SPIONBILDER: BMW presenterte sin nye 3-serie sedan på Paris-utstillingen sist høst, og de første bilene er på plass i Norge. Men det er modellen på disse bildene som har størst salgspotensial i Norge. Hvis bare forutsetningene legges til rette.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

BMW har tatt lett på oppgaven med å kamuflere fronten på denne bilen, og det skyldes selvsagt at den deler det meste frem til B-stolpene med sedanen.

For dere som liker modellkoder kan vi fortelle at 3-serie sedan internt heter G20 mens stasjonsvognen heter G21.

Du kan lese vår prøvekjøring av nye 3-serie sedan i bladet Bil nr. 4-2019 som er på vei til våre abonnenter i disse dager.

Hovedkonkurrenter blir som vanlig Audi A4 Avant og T-modellen av Mercedes C-Klasse. For egen del tar jeg gjerne med Volvo V60 som i sin nyeste versjon fremstår mer premium enn noensinne tidligere og absolutt er en utfordrer.

Regn med at BMW beholder den separate åpningen av vinduet i bakluka som 3-serie Touring har hatt i flere generasjoner – smart når du bare skal slenge inn en handlepose eller bag.

Våre fotografer antar at bilen på bildene er en 330i med 2-liters bensinmotor, blant annet på grunn av et eksosrør på hver side.

Les mer om nye BMW 3-serie her

Ved lansering starter man jo gjerne med de større motorene, for så å lansere de mer folkelige utgavene på et noe senere tidspunkt.

BMW vil tilby et stort utvalg av bensin- og dieselmotorer, men det mange nordmenn er opptatt av er om den kommer som ladbar hybrid slik sedanen gjør. Og aller helst i kombinasjon med firehjulsdrift.

Nå vet vi at 530e sedan for første gang kommer til Europa med xDrive, og da gjør forhåpentligvis 330e det også. Og så blir det gjenstående spørsmålet – kommer også Touring-utgaven i denne kombinasjonen?

Det skal ikke være noen hindringer for dette rent teknisk siden elmotoren sitter integrert i girkassen og ikke på bakakselen. Så den avgjørende faktoren for BMW er om markedet er stort nok til å forsvare en slik modellvariant.

Vi venter i spenning.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: