-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Marlin
Det er mulig dere synes det er litt pseudo, forholdsvis kvasi. Skjermer på utsiden burde være eksklusivt for Morgan nå, alle andre burde finne på sitt eget.
Da flere ønsket å kjøre rundt i samme klassiske bil, med de samme u-klassiske kjøreegenskapene som Moorhouse beveget seg i og med, måtte det bli byggesett. Selv om han ville kunne han ikke selge ferdigbygde biler, tekniske regler (og momsregler) gjorde kit-løsningen til den eneste mulige.
Marlin Roadster ble resultatet, etter ti års tid kom det en Berlinetta, en litt mykere modell, i tillegg. Den varte ikke lenge, det gjorde derimot Cabrio, som var en utvikling av Roadster men med linjer som i stor grad var inspirert av førkrigs karosseriene til VandenPlas, noe av det bedre gjort i UK i 30-årene. Den ble senere til Hunter, et slags flaggskip for bedriften, stapp full av moderne komponenter under det tradisjonsrike skallet.
Da det etter hvert ble en ganske stor gruppe potensielle kunder som ønsket seg en slags Seven, men med bedre plass, ble Sportster utviklet, minimalistisk overalt unntagen i maskinavdelingen. Her tåles det installasjoner på inntil 500 hester.
Og så, mot slutten av 1990-årene kom det foreløpige høydepunktet: Makaira. Men den faller utenfor denne serien, fordi de to andre, Hunter og Sportster, leveres av Marlin Racing, i kit form. Makaira leveres imidlertid kun av Marlin Cars, som produserer ferdigbygde, nøkkel-i-døra biler. Også de to byggesettene kan du bestille ferdigbygget derfra, hvilket selvfølgelig kan gi deg litt av et lokalt miljø som glitrende hjemmebygger, hvis du glemmer å informere pub-vennene om denne lille detaljer.
Så her har vi en av de få byggesettbilene som ikke bare kan settes sammen av andre, det kan de alle, men som kan leveres nøkkelferdig av produsenten. Dersom det motsatte skulle skje noe sted, måtte det være at Morgan begynte å levere sine biler i byggesett.