-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Diesel og facelift for CX-7
Mazda lanserer endelig et dieselalternativ i sin crossover, CX-7. Dermed blir den bedre tilpasset europeisk smak.
Det er den nye 2,2-liters dieselmotoren, kjent fra Mazda6 og den kommende Mazda3, som nå også finner veien til CX-7. Modellen er opprinnelig tiltenkt det amerikanske markedet og har så langt kun vært tilbudt med en 2,3-liters turbo bensinmotor på 260 hk.
MAZDA6 FÅR BEDRE OG BILLIGERE DIESEL
Denne er dårlig tilpasset det norske avgiftssystemet, og som en følge har bilen fått en nærmest uselgelig prislapp på kr 785.600. Dermed har salget vært svært begrenset - ifølge OFV ble det registrert kun 1 bil i 2007 og 4 i 2008.
Nye Mazda CX-7 2.2 DE byr på 173 hk og et maks dreiemoment på 400 Nm ved 2.000 omdreininger. Den foretar sprinten fra null til hundre på 11,3 sekunder og har en potensiell toppfart på 200 km/t.
LES VÅRE PRØVEKJØRINGER AV CX-7
Avgiftskutt
Men mer interessante er dataene for forbruk og utslipp – 0,75 liter på mila gir et CO2-utslipp på 199 g/km. Det er nesten 20 % reduksjon sammenlignet med bensinutgaven (243 g/km) – noe som sammen med en hk-reduksjon på 87 vil slå meget positivt ut på avgiftssiden.
Mazda-importøren har ikke endelige priser ennå, men informasjonssjef Marina Maneas Bakkum regner med en pris på 550 - 600.000 med dagens valutasituasjon. Trolig vil volumet få et kraftig løft sammenlignet med det som gjelder dagens bensinmodell.
- Vi bør kunne forvente minst en tidobling når diesel kommer på programmet med gusntigere priser. Ikke minst har vi stor interesse fra våre forhandlere, og jo flere steder bilen er tilgjengelig, jo større oppmerksomhet vil den få fra potensielle kjøpere, sier Bakkum til BilNorge.no.
Oppgradert
Sammen med den nye motoren foretar Mazda også en ansiktsløfting av interiør, eksteriør, chassis og utstyr. Det innebærer blant annet en ny grill med større luftinntak for bedre kjøling av motoren. I tillegg får bilen mer krom, nye tåkelykter og kraftigere hekkspoiler. 18-tommers felger er standard, men om ønskelig kan du få din CX-7 levert med 19-tommere.
Innendørs er det brukt mer påkostede materialer for å løfte kvalitetsinntrykket. Midtkonsoll, ratt, armlene og en del andre detaljer er også oppgradert.
På utstyrsfronten får CX-7 et nytt multidisplay samt ryggekamera og navigasjon med forbedret funksjonalitet. Chassiset er forsterket og skal gi fem prosent høyere vridningsstivhet.
CX-7 2.2 DE er etter planen leveringsklar i årets fjerde kvartal.