-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
30 millioner Renaulter selges
Renault-aksjer, da Staten har gitt beskjed om at den skal selge seg ned og at aksjene skal plasseres på markedet ganske snart. Overraskende, men smart, sier meglere.
Etter at en foreslått fusjon med Volvo for en to års tid siden gikk i vasken ble staten beskyldt for å ha for stor innflytelse på Renaults strategiske valg, og for dårlige kunnskaper til å skulle blande seg opp i virksomheten. Da solgte de ut 47 prosent av kapitalen.
I dag, sier finansdepartementet, eier staten 37,87 av Renault, og etter at det kommende salget har skjedd vil det offentlige være nede på 25 prosent. Det vil samtidig ha skaffet statskassen noe i nærheten av 1,5 milliarder euro.
Timingen er nemlig glimrende, siden en svært Lav i september i fjor har kursen steget nesten 80 prosent. Bare i år har man sett en 33 prosent stigning. Mye av interessen rundt papirene skyldes at det er i disse dager Nissan går inn og kjøper en stor porsjon av fabrikken som eier japaneren. Dette tolkes som svært positivt signal. Like positivt er det ikke at Renault betaler dyrt for å bli kvitt sine aldrende modeller for tiden. Nye Clioer eller Meganer kan ikke ventes før om et års tid, frem til da vil det blir tungt.
Men det mest overraskende med tidspunktet for salg er at ingen trodde at noen tendenser til ytterligere privatisering av Frankrikes staselige statsbedrifter ville skjer før presidentvalget i mai. Men Societe Generale er allerede i ferd med å tilrettelegge salget. Kursen var 51.55 litt etter at det kommende tilbudet ble kjent – men da hadde den falt fra 56,- tidligere på dagen. Vi får se hva som skjer i de kommende dagene.