-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Benvenuto, Alfa Romeo Brera!
Vi så konseptbilen Alfa Romeo Brera først i 2002, designet av Giugiaro. Nå er produksjonsbilen snart klar, med debut under Geneve-utstillingen i mars.
OPPDATERT MED NYE BILDER 22/2-2005.
Alfa Romeo Brera er en 2+2 coupé som skal bygge opp under merkets sportslige og elegante image. På grunn av de skarpe linjene og den bratte hekken kan den virke liten og kompakt, men den er faktisk 4,4 meter lang. Bredden er 1,8 meter, og høyden 1,3 meter. Akselavstanden er på 2,58 meter.
Under panseret er det ikke V8 fra Ferrari og Maserati, som i det opprinnelige konseptet, men nye versjoner av egne motorer. Enten 2.2 JTS med 185 hk, eller 3.2 V6 med 260 hk, eller en 2.4 JTD dieselmotor med 200 hk.
Som vi ser har Brera fått et glasstak som skal gi betydelig bedre romfølelse innvendig, samtidig som bilen ser mer strømlinjeformet ut. Om dette taket er standard er uvisst. Det fortelles også at noen modeller får Alfas Q4 traction control system, en snedig måte å si at den faktisk kan leveres med firehjulsdrift.
Videre kan baksetene legges ned, og dermed øker bagasjerommets volum fra 240 til 550 liter. Plassen for baksetepassasjerene skal være bedre enn i dagens GTV som den tar over for. Kort tid etter at coupeen kommer i salg skal cabriolet-versjonen presenteres, som erstatning for dagens Spider. Denne får stofftak, ikke ståltak som er blitt så vanlig i nye cabrioleter.
Brera kommer i salg først fra oktober i år, med priser fra rundt 32.000 euro på det europeiske markedet. Etterhvert vil det også komme 3.0 JTD med 250 dieselhester, og en biturbo 3.2 V6 med 400 hester. Det har vært mye frem og tilbake når det gjelder fremtidsutsiktene til det nydelige Alfa Romeo-konseptet 8c Competizione, men det kan virke som det er lagt på is foreløpig.