-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Clubman på veien
Etter flere prototyper er nå endelig BMW-familiens minstemann klar i ny drakt. Møt Mini Clubman.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Klikk her for å se alle bildene.
Du har møtt den som konseptbil i flere av våre messeomtaler, og det har heller ikke manglet på bilder fra spionfotografer. Men nå en endelig Mini Clubman presentert i all offentlighet. Foreløpig bare på bilder, men på høstens Frankfurt-utstilling blir den lansert for et stort publikum.
Den kompakte stasjonsvogna, om vi kan kalle den det, har vokst med 240 mm sammenlignet med en vanlig Mini. En akselavstand som er strukket med 80 mm gir rom for et mer praktisk interiør. Spe på med noen smarte dørløsninger, og du har en bil som nok vil inspirere mange potensielle småbilkjøpere til å stikke innom sin Mini-forhandler,
Felles front
Fra fronten til og med B-stolpen – den som sitter bak fordørene – er Clubman lik en vanlig Mini. Men bak den høyre fordøren sitter en liten ekstra dør, hengslet i bakkant, som letter innstigingen til baksetet. Kun på denne siden.
Og bakerst sitter to sidehengslede dører med en romslig åpningsvinkel som gir god tilgang til bagasjerommet, selv når relativt store gjenstander skal lempes inn eller ut.
Med baksetene intakt er lastekapasiteten 260 liter. Når man nøyer seg med to seter, øker volumet til hele 960 liter – nok til at du for eksempel kan slenge inn en terrengsykkel med forhjulet demontert. Bakseteryggen kan deles 50/50, og ved hjelp av tilleggsutstyr kan du lage deg et helt flatt, sammenleggbart gulv.
Klikk her for å lese Minis historie.
Stolte aner
I første runde blir Mini Clubman tilgjengelig i tre varianter – som Cooper S Clubman med 175 hk, som Cooper Clubman med 120 hk og som Cooper D Clubman med 110 hk. Alle har 6-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinutgavene kan mot pristillegg leveres med 6-trinns automat med mulighet for manuell overstyring.
Ny energisparende teknologi, som nylig ble lansert i de vanlige Mini-modellene, blir standard også i Clubman-utgavene. Og selv om Mini Clubman er en flunkende ny bil, vil nok mange av oss som har levd en stund kjenne igjen løsninger fra de populære modellene Austin Mini Countryman, Morris Mini Traveller og Mini Clubman Estate som var populære i perioden 1960 til 1982,