-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Vi hadde ikke ventet at det skulle bli lett å velge blant disse tre, men testlaget satte raskt kryss over Saab 9-5. Først og fremst på grunn av at den på enkelte områder gir et billigere inntrykk enn de to andre. Et litt raklete gearskift falt definitivt ikke i smak, og med de dekkene vår testbil var utstyrt med var den langt fra den vinterbilen vi hadde forventet. Det er mulig at noe som enkelt som andre dekk hadde forandret vårt inntrykk av bilen. 9-5 scorer derimot høyt når det gjelder plass, utstyr og ikke minst en meget god førerplass. Vi har derimot notert minus for høyt støynivå og fjæringskomfort som ikke henger helt med for eksempel Audi A6.
Valget mellom A6 og 166 avhenger i stor grad av hva du er på jakt etter. Alfaen scorer på et nydelig design, sportslige kjøreegenskaper og et kvalitetsmessig godt førsteinntrykk. Den har mindre plass enn Audien, setene er ikke like barnevennlige hvis det skulle være et mål, men det som kanskje drar mest ned, er materialvalget i interiøret. Skinnseter til 19.000 bør så absolutt legges inn i prisen hvis Alfaen skal få et interiør som matcher dens utvendige design og sportslige karakter.
A6 er mer familievennlig enn Alfaen, blant annet i form av mer plass til både passasjerer og bagasje og bedre fjæringskomfort. Den har en sterk og økonomisk motor, gir et robust inntrykk og har bedre interiørfinish enn de to konkurrentene.
De i testlaget som ikke setter sportslig karakter i høysetet, men foretrekker god fjæringskomfort og plass, valgte Audi A6. De som gjerne vil har en bil med særpreg, elegante linjer og sportslig karakter falt for Alfa 166.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data