-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Saab 9-3 1.9 TiD: Ny diesel
Saab 9-3 har hatt en 2,2-liters dieselmotor fra GM inntil nylig, men nå er dieselmotoren hentet fra Fiat.

Først publisert i BIL 5 - 2005.
Den utgåtte motoren sitter fortsatt i 9–5, men det er ingen grunn til å savne den i 9–3. 1,9-literen er en mer moderne konstruksjon med mindre støy, samtidig som den er mer gjerrig og fleksibel. Motoren kommer i 120- og 150-hesters versjoner, hvor forskjellen er at den minste klarer seg med to ventiler per sylinder og enkel overliggende kamaksel, mens den sterkeste har fire ventiler og dobbel overliggende kamaksel.
120-hesteren passer godt til Saab 9–3, som er en ganske snill bil til tross for tilnavnet Sport Sedan. Motoren drar mykt og behagelig, uten noe plutselig turbo-innslag. Fjæringen kunne godt vært noe fastere, uten at det hadde behøvd å gi dårligere komfort. Også styringen hadde tjent på å gi mer respons. Vi har tidligere kjørt sprekere versjoner av 9–3, som levde opp til Sportnavnet. I denne dieselversjonen virker det som om man har prøvd å unngå sportslighet.
På førerplassen finner de fleste seg godt til rette, men ikke alle likte setene. Instrumentpanelet og midtkonsollen er gjennomført i en noe kjedelig gråfarge, det er lite som frisker opp. I basisprisen er ikke partikkelfilter inkludert, det koster ekstra hvis man vil være såpass miljøvennlig. Ei heller ESP er standard på laveste utstyrsnivå, men kan fås som del av en utstyrspakke.
Med de nye dieselmotorene er Saab 9–3 hakket mer attraktiv for en del kjøpere, og mange gleder seg til stasjonsvogna kommer senere i år.
Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD
Pris: kr. 309.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1910 ccm. 88 kW (120 hk) v/3500 o/min. 280 Nm v/2000-2750 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 464 x 176 x 147 cm. Akselavstand: 267,5 cm. Egenvekt m/fører: 1565 kg. Tillatt totalvekt 2030 kg.
Dekk: 195/65R15.
Bagasjerom: 425 liter (VDA).
Tankvolum: 61 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 11,5 sek.
Toppfart: 200 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,58 l/mil.
CO2-utslipp: 154 g/km.