-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Saab 9-5 3.0 V6 TiD
Med den store TiDmotoren under panseret oppfylles tre ønsker på en gang

Først publisert i BIL 3 - 2002.
Denne treliteren er basert på Common Rail-prinsippet, og kan vise til et enormt dreiemoment. Selv om momentkurven ligger på topp mellom 1800 og 2700 o/min, har ikke motoren noen problemer med å dra seg oppover slake stigninger på tomgang, det vil si ved 800 o/min, uten å protestere. Både motorblokken og topplokket er av aluminium i denne motoren som er helt ny i Saabprogrammet. Med tanke på muskelmengden, er det imponerende at denne kraftkaren ikke drikker mer enn trekvart liter per mil ved blandet kjøring.
Støynivået er ikke lenger noe tema på moderne dieselmotorer, heller ikke for denne Vsekseren – bortsett fra ved kaldstart, hvor vårt eksemplar i tillegg til den "normale" dieselknakkingen ved kald motor hadde en ujevn, hakkete gange som førte med seg en del vibrasjoner.
Sittekomforten er gjennomgående god, fjæringskomforten er meget god, og førermiljøet er oversiktlig og gjennomtenkt. To Saab-spesialiteter er på plass: Tenningslåsen mellom forsetene samt "night panel" hvor du med et knappetrykk fjerner all annen informasjon på dashbordet enn speedometeret.
Utstyrsnivå Vector innebærer kjørecomputer, Cruise Control, lettmetallfelger, seter i kombinert skinn/tekstil, sportsratt, doble solskjermer og metalloverflate på instrumentpanelet. Vår bil er utstyrt med antispinnsystem, TCS, som koster 5000 kroner ekstra – vel anvendte penger når den råsterke motoren kombineres med vinterføre, ikke minst fordi stabilitetskontroll, ESP, ikke leveres sammen med V6-motorer. Automatgear kan ikke leveres sammen med TiD-motoren.
SAAB 9-5 3.0 TiD Vector:
Motor: 6-sylindret. Sylindervolum: 2958 ccm. Effekt: 130 kW (177 hk) v/4300 o/min. Dreiemoment: 350 Nm v/1800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 215/55VR16.
Mål: Lengde: 482,7 cm. Bredde: 179,2 cm. Høyde: 147,5 cm. Akselavstand: 270,3 cm. Sporvidde f/b: 152,2/152,2 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1675 kg. Tillatt totalvekt: 2130 kg. Maks vogntogvekt: 3930 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 500 liter (VDA).
Tankvolum: 75 liter.
Aks. 0 - 100: 9,3 sek
Toppfart: 215 km/t
Forbruk bykjøring: 1,01 l/mil
Forbruk landevei: 0,59 l/mil
Forbruk snitt: 0,74 l/mil
Pris: kr. 530.500,-
Forbruk i følge 99/100/EU.