-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Saab 9-5 på kornet
Det har vært sparsomt med spionbilder på nye Saab 9-5 hittil, men det er ingen tvil om at prosjektet fortsatt er på banen. Bokstavelig talt.
Vi presenterte bilder av godt maskerte biler under vintertesting, og for en stund siden serverte vi datamanipulerte illustrasjoner fra Carparazzi. Men her er beviset for at Saab, tross krise i morselskapet GM, jobber ufortrødent videre med en ny 9-5. Og da er en av de viktige øvelsene å teste bilen på bane, som her på den tøffe og utilgivelige Nordsløyfa ved Nürburgring.
SE TIDLIGERE SAAB SPIONBILDER HER
Selv om dette er de beste spionbildene vi har fått tak i hittil, er fortsatt det meste av bilen skjult under kamuflasje. Men vi aner nye linjer, som en mer coupé-aktig takbue, noe som følger tidens trender. Og slik vi kjenner det fra for eksempel Jaguar XF, Opel Insignia eller neste generasjon BMW 5-serie som vi nylig viste bilder av. (KLIKK HER FOR Å SE)
Når mer av kamuflasjen fjernes, vil vi finne igjen designtrekk fra den kommende 9-4X (SE SPIONBILDER HER) – særlig i fronten.
Mer prestisje
Neste Saab 9-5 vil bli noe større og tyngre enn dagens modell, og en akselavstand som er strukket med 14 cm gir rom for et mer fleksibelt interiør. Dermed bør den stå seg bedre mot det Saab definerer som sine premium konkurrenter – Volvo S80, BMW 5-serie og Mercedes-Benz E-Klasse.
NÅR KOMMER DE NYE BILENE TIL NORGE? SJEKK HER
Bilen på bildene er utstyrt med en 210-hesters firesylindret turbomotor, og varianter av denne vil leveres både for vanlig bensin samt i BioPower-utgave som kan kjøres på E85. I tillegg kommer en oppdatert utgave av dagens V6 på 2,8 liter samt et utvalg av dieselmotorer.
Drivlinjene blir altså en videreutvikling av dagens, uansett om Saab selges ut av GM-familien slik alle solemerker nå tyder på. Men med lansering av 9-5 på høstens Frankfurt-utstilling, er det altfor sent å gjøre omfattende endringer for denne modellen.
HOLD DEG OPPDATERT - motta gratis nyhetsbrev hver dag