-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
1985: Opel Kadett
Frankfurt 1981 var en av tidenes store utstillinger. Ikke minst fordi de da kjørte et Tema 2000 der en rekke bilfabrikker ga sin visjon av 2000-versjonen.

Og Opel da? Opel var et spennende merke den gang, fra Henrik Hank Haga – norsk avstamning, alltid Hai Lændsmænn når han møtte oss. Han hadde jobbet frem en Corvette prototype med Wankelmotor sammen med Pininfarina, og da han kom til Opel dro han i gang den ene drømmebilen etter den andre. Tradisjonen fortsatte etter at han reiste tilbake til USA, og på Opel-standen i Frankfurt 1981 sto Tech 1. Da den nye Kadett (Kadett var et eldgammelt Opel-navn), ble presentert i 1984, fikk vi en gjennomgang av bilen der Wayne Cherry (som i dag er toppsjef for GMs globale design) og George Gallion (som har jobbet i Opel design i all tid) pratet oss gjennom den nye modellen og forsøkte å fortelle oss hvordan denne i virkeligheten var sønn av Tech 1.
Det var ikke åpenbart.
For det første fantes det ikke tekniske nyvinninger – den første forhjulsdrevne Kadetten var allerede 4 år gammel, og Corsa som ble lansert i Paris i 1982, var egentlig en meget mer spennende konstruksjon. Designmessig var den også ganske søvnig, i hvert fall i forhold til Tech 1. Selv om den fikk både rumpe og avkuttet tak (ved Bertones hjelp) året etter, hjalp ikke dette noe særlig.
Men det er åpenbart at Årets Bil juryen var inne i en søvnig femårs-periode nå. Det startet altså med Kadett, og fortsatte med Granada, Omega, 405 og Fiat Tipo før det ble litt fart igjen.