-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lukten av Fords premium
Etter å ha luktet seg fram med Mondeo, oppgrader Ford i løpet av året modellene S-Max, Kuga og Edge til Vignale-konseptet.
– Norge har en eksepsjonell høy Titanium-andel. Derfor tror vi at mange av våre kjøpere er villig til å oppgradere ytterligere, sier Anne Sønsteby, informasjonsdirektør i Ford.
Vignale-konseptet har som mål å gi bilkundene en premium eie- og bruksopplevelse, og omfatter oppgradering både av bilmodeller og forhandleranlegg.
Det er bakgrunnen for at Ford nå utvider Vignale-konseptet til å omfatte mer enn bare Mondeo og de fem forhandlerne som er gjort om til FordStore.
I løpet av 2016 inkluderes flerbruksbilen S-Max samt SUV-ene Kuga og Edge. Antallet FordStore planlegges utvidet til 15 i løpet av året.
Merverdi
Men forhandlerstrukturen i Norge gjør at Ford utad kommer til å fokusere tyngre på merverdien som legges inn i bilene og mindre på oppgraderingen av forhandlernettet.
– Vi mener at utstyrspakken i seg selv forsvarer Vignale-tillegget, fortsetter Sønsteby.
Rent konkret byr Vignale på detaljer utvendig som løfter det visuelle inntrykket.
Det heksagonutformede signaturmønsteret i grillen gjør Vignale gjenkjennelig på avstand. Mønsteret går også igjen i bilens setetrekk. Interiøret inneholder materialkvaliteter som normalt hører hjemme i langt dyrere biler.
Gjennom tre sentralt plasserte mikrofoner fanger dessuten «aktiv støykontroll» opp lydbildet inne i bilen, analyserer dette og sender via audio-anlegget ut motlydbølger for å dempe opplevd støy.
Ekstraservice
Eiere av Vignale-biler kan også når som helst få bilen vasket gratis hos forhandleren, men konseptet inkluderer ikke dekkhotell i prisen.
Informasjonsdirektøren er overbevist om at Vignale styrker Fords merkevare i Norge.
Ford priser Mondeo Vignale cirka 70.000 kroner over Titanium-varianten. Hos Ford er oppfatningen at tilsvarende utstyr koster langt mer hos merker som definerer seg som premium.
Samtidig er det nettopp kunder som sikter oppover Ford ønsker å fange opp.
Mondeo Vignale stasjonsvogn, som er klart mest interessante variant i Norge, prisstarter på 472.000 kroner.
Vignale inngår som en del av Fords generelle oppgradering av forhandlernettet til FordStore. I FordStore selges naturligvis kun Fords modeller. Dedikerte selgere og personlig kundemottaker møter kunden i Vignale-loungen.
Forhandlere som ikke er FordStore kan også selge Vignale-modellene, men da via en FordStore. Ford håper at nye ti av totalt 49 forhandlere (65 med underforhandlere) oppgraderer.