-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fra konsept til drømmebil?
Det er snart tre år siden Citroën stanset produksjonen av C5 for å konsentrere seg om SUV-er, men nå er det tegn som tyder på at de skal tilbake i den forlatte nisjen.
På Paris-utstillingen i 2016 viste Citroën en lekker konseptbil med betegnelse CXperience, og siden har mange drømt om at denne skulle materialisere seg i en ny toppmodell.
To år senere ble det rapportert at Citroën jobbet med en erstatning for C5 og at denne skulle på markedet i 2020.
Med noen uker igjen av 2020 kan vi nok fastslå at så ikke skjedde, men det betyr ikke at prosjektet er dødt.
Ifølge Autonews Europe har kilder hos Citroën bekreftet at en ny mellomstor modell fortsatt er under utvikling. Og at den blir noe helt utenom det vanlige – nemlig en typisk Citroën.
Nå er markedet for mellomstore sedaner krympet betydelig de senere årene ettersom kunder flest foretrekker SUV-er og crossovere. Men i ett viktig marked er sedanene fortsatt populære – nemlig Kina som i en årrekke har vært et lukrativt marked for Citroën.
Nå vet vi foreløpig lite om den kommende modellen, men den nylig lanserte C4 kan gi oss en pekepinn. Den er litt høyere enn tradisjonelle sedaner / kombier, og stylet med detaljer vi normalt forbinder med SUV-er.
Siden Kina er primærmarked er det rimelig å anta at C5, eller hva den skal hete, vil tilbys som elbil i tillegg til konvensjonelle drivlinjer.
Mye tyder også på at det er i Kina bilen utvikles og vil bli produsert. At kamuflerte biler er observert og fotografert i Kina er en indikasjon på det.
Det blir interessant å se om modellen også er aktuell for vårt kontinent, men det vet vi ikke før Citroën gir oss flere detaljer.