-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Komfort i høysetet
Citroën har i dag dratt teppet av en ny konseptbil som skal debutere på Paris-utstillingen. Som BilNorge-leser skal du få slippe å vente en måned.
Et par tusen Citroën-representanter fra 36 land trodde bare de skulle få se tredje generasjon C3 da de kom til presentasjonen. Det var jo for så vidt spennende nok i seg selv. Men Citroën hadde også en overraskelse i ermet da gjengen var samlet – konseptbilen CXperience.
Med en lengde på nesten fem meter og en bredde på to kan den fullvoksne luksusbilen godt representere en fremtidig modell fra den franske produsenten som blant annet har satset tungt i Kina gjennom flere år. Vi møtte blant annet denne i Beijing for noen år siden.
Tilbake til røttene
Citroën har jo lovet mer fokus på komfort i sine fremtidige modeller, samtidig som de igjen skal våge å skille seg ut fra den øvrige bilindustrien.
Bilen er ifølge designerne skapt for å være et innovativt kjøretøy, inspirert av en hi-tech verden på utsiden, og møbler og reiseliv på innsiden.
CXperience Concept måler 485 cm i lengden, er to meter bred, men rager bare 137 cm i høyden. En akselavstand på tre meter reduserer behovet for lange overheng og gir samtidig et godt grunnlag for et fleksibelt interiør.
Den sjøgrønne lakkfargen heter Mizuiro, og bilen står på 22-tommers designfelger. Interiøret domineres av citrusgult. Setene er utført i et materiale som former seg etter kroppen for å gi maksimal komfort.
Eleganse og komfort
Rattet har bare én eike, en klassisk Citroën-detalj med lange røtter. På toppen av dashbordet sitter en 19-tommers skjerm i formatet 16/3 som gir all vital informasjon til fører og passasjer.
Sidespeilene er erstattet med små videokameraer, og sammen med kameraer i front og hekk kan føreren se bilen i 360-graders på skjermen foran seg.
For å lette kommunikasjonen inne i bilen er det plassert små videokameraer som kan filme hver passasjer til en videokonferanse. Vi får anta et det også innebærer lyd slik at det blir enklere å kommunisere mellom for- og bakseter.
Drivlinjen i CXperience Concept er ikke overraskende hybrid. Den kombinerer en bensinmotor på 150-200 hestekrefter med en elmotor på 80 kW (109 hk). Samlet effekt er på rundt 300 hester, og teoretisk rekkevidde på ren strøm 60 kilometer.