-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Subaru fornyer rallybilen
Den er blant få rallyinspirerte gatebiler. Nå fornyer Subaru sin WRX, foreløpig uten at Norge står på kartet.
Selv om den er lett gjenkjennelig, er det ifølge Subaru en helt ny modell de nå har avduket for det amerikanske publikum. Det innebærer blant annet at den flyttes over på Subarus globale plattform som benyttes for merkets øvrige modeller, med unntak av BRZ, samarbeidsprosjektet med Toyota.
Generasjonsskiftet innebærer også et nytt utstyrsnivå – WRX GT. I denne pakken inngår CVT girkasse som Subaru har døpt SPT (for Subaru Performance Transmission) og elektronisk styrt chassis. Videre inngår Recaro-seter og 18-tommers felger i matt grå.
Designen er langt fra revolusjonerende, men Subaru har gått for et litt aggressivt uttrykk som inkluderer mer markante skjermbuer og et mer prominent diffuser. I front er den velkjente grillen på plassen mellom standard LED-lykter og det velkjente scoopet på panseret.
Motoren er ny for WRX, men fins allerede i andre Subaru-modeller. En 4-sylindret boxer på 2,4 liter med turbo som varter opp med 275 hestekrefter og maks dreiemoment på 350 Newtonmeter.
Avansert firehjulsdrift med torque vectoring er standard, og de som ikke velger GT-versjonen kan velge mellom to girkasser – 6-trinns manuell som høres mest logisk ut i denne bilen, og nevnte CVT.
Subaru hevder CVT-en er kraftig oppgradert fra forrige generasjon med 30 prosent raskere «oppskift» og 50 prosent kjappere nedskift. De kunstige, faste trinnene er senket for å sørge for kjappere respons.
WRX skal bygges ved Yajima-fabrikken i Japan og kommer på det amerikanske markedet i løpet av 2022. Foreløpig ikke et ord om STI-versjonen som ble solgt i Europa for noen år siden.
Uansett har den norske Subaru-importøren sagt at de ikke kommer til å hente hjem nye modeller inneværende år. De venter nok sårt på elbilen Solterra som Subaru så vidt har begynt å dryppe om.