-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genesis lanserer ny el-SUV
Hyundais luksusmerke Genesis presenterer stadig flere modeller som burde være attraktive for Norge, men foreløpig satser de kun i noen utvalgte markeder.
Nå lanserer Genesis sin tredje elbil. Først ut var luksussedanen G80 som ble vist i Kora i april. I august fulgte GV60, en lekker crossover med tette gener til Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5.
Og nå følger den tredje nye elbilen for året. Som navnet røper er Electric GV70 basert på SUV-en med samme navn, en modell som bare har vært på markedet et års tid i USA.
Bilen får en lett redesignet grill for å vise at den er elektrisk, men har ellers det meste til felles med sine fossildrevne søsken. En elegant fremtoning som oser prestisje og kvalitet.
Firehjulsdrift blir standard, og det sitter en motor på hver aksel som yter 160 kW og 350 Nm. Maks effekt i boost-modus er 360 kW (489 hk), maks dreiemoment er 700 Newtonmeter og bilen skal ta deg til hundre i løpet av 4,5 sekunder.
Electrified GV70 er første Genesis utstyrt med en egen e-Terrain modus som skal gi god fremkommelighet under svært variable vei- og føreforhold.
Basert på den kinesiske CLTC-standarden har bilen en rekkevidde på over 500 kilometer. Men for at vi skal ta det med en klype salt sier Genesis at den har en rekkevidde på 400 km basert på koreansk standard som ligger nærmere vår WLTP.
Den elektriske GV70 kan lades ved hastigheter på inntil 350 kW (det samme som Ioniq 5 / EV6), hvilket under ideelle omstendigheter betyr at du fyller batteriet fra 10 til 80 prosent på bare 18 minutter.
Som øvrige nye modeller fra Hyundai-familien er GV70 tilpasset 400V/800V hurtiglading slik at den kan bruke ulike systemer etter tilgjengelighet.
Bilen har et avansert DAS-system (Disconnector Actuator System) som automatisk kobler inn og ut motorer og drivaksel etter behov, så den veksler sømløst mellom 2- og 4-hjulsdrift. Den har også i-Pedal (intelligent pedal).
For å gi maksimal komfort er bilen utstyrt med aktiv støydemping som fungerer tilsvarende hodetelefonene mange bruker under flyreiser. Det elektroniske chassiset tilpasser seg kjørestilen og tar hensyn til data innhentet via bilens kamera og navigasjonssystem.
Det er vel flere enn meg som håper at Genesis snart finner det interessant å sette Norge på kartet?