-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Genesis lanserer ny el-SUV
Hyundais luksusmerke Genesis presenterer stadig flere modeller som burde være attraktive for Norge, men foreløpig satser de kun i noen utvalgte markeder.
Nå lanserer Genesis sin tredje elbil. Først ut var luksussedanen G80 som ble vist i Kora i april. I august fulgte GV60, en lekker crossover med tette gener til Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5.
Og nå følger den tredje nye elbilen for året. Som navnet røper er Electric GV70 basert på SUV-en med samme navn, en modell som bare har vært på markedet et års tid i USA.
Bilen får en lett redesignet grill for å vise at den er elektrisk, men har ellers det meste til felles med sine fossildrevne søsken. En elegant fremtoning som oser prestisje og kvalitet.
Firehjulsdrift blir standard, og det sitter en motor på hver aksel som yter 160 kW og 350 Nm. Maks effekt i boost-modus er 360 kW (489 hk), maks dreiemoment er 700 Newtonmeter og bilen skal ta deg til hundre i løpet av 4,5 sekunder.
Electrified GV70 er første Genesis utstyrt med en egen e-Terrain modus som skal gi god fremkommelighet under svært variable vei- og føreforhold.
Basert på den kinesiske CLTC-standarden har bilen en rekkevidde på over 500 kilometer. Men for at vi skal ta det med en klype salt sier Genesis at den har en rekkevidde på 400 km basert på koreansk standard som ligger nærmere vår WLTP.
Den elektriske GV70 kan lades ved hastigheter på inntil 350 kW (det samme som Ioniq 5 / EV6), hvilket under ideelle omstendigheter betyr at du fyller batteriet fra 10 til 80 prosent på bare 18 minutter.
Som øvrige nye modeller fra Hyundai-familien er GV70 tilpasset 400V/800V hurtiglading slik at den kan bruke ulike systemer etter tilgjengelighet.
Bilen har et avansert DAS-system (Disconnector Actuator System) som automatisk kobler inn og ut motorer og drivaksel etter behov, så den veksler sømløst mellom 2- og 4-hjulsdrift. Den har også i-Pedal (intelligent pedal).
For å gi maksimal komfort er bilen utstyrt med aktiv støydemping som fungerer tilsvarende hodetelefonene mange bruker under flyreiser. Det elektroniske chassiset tilpasser seg kjørestilen og tar hensyn til data innhentet via bilens kamera og navigasjonssystem.
Det er vel flere enn meg som håper at Genesis snart finner det interessant å sette Norge på kartet?