-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Genesis sikter høyt med sin første elbil
Mens søsknene Hyundai og Kia konsentrerer seg om volumsjiktet, retter Genesis skytset mot de høyere sfærer når de presenterer sin første elbil.
Genesis utvider stadig sitt territorium, og nå står Kina for tur. Det markerer de ved å presentere vakre Genesis X – konseptbilen vi omtalt for et par dager siden.
Men de har også med seg en elektrisk utgave av luksuslimousinen G80 som gjør sin verdensdebut i Shanghai. Her snakker vi stor sedan som gjerne utfordrer tysk premium.
Siden elbilen deler det meste med fossildrevne G80 må vi regne med at det også gjelder plattformen som i utgangspunktet er bygget for bakhjulsdrift.
Dermed skiller den seg fra de nylig lanserte modellene fra Kia og Hyundai som bygges på den nyutviklede helelektriske plattformen, men flere av egenskapene fra denne kjenner vi likevel igjen.
Siden Kina fortsatt benytter sin egen NEDC-syklus oppgir Genesis en rekkevidde på over 500 kilometer basert på denne, men legger til at den ifølge koreansk syklus oppnår 427 km.
Men du trenger ikke stoppe altfor lenge for å toppe batteriene – med ekspresslader på 350 kW går du fra 10 til 80 prosent i løpet 22 minutter.
Og da skjønner du at bilen har 800 volts arkitektur, og hos Hyundai-familien betyr det at den også er kompatibel med 400 V system uten behov for adapter.
Electrified G80 har firehjulsdrift gjennom en motor på hver aksel. Samlet effekt er 272 kW (370 hk) og maks dreiemoment 700 Newtonmeter som skal få deg til hundre på rundt fem sekunder.
Enn så lenge må du nøye deg med å se bilder av bilen, for det er foreløpig ingen informasjon om forestående Europa-debut.