-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Brabus setter preg på AMG
Den hotteste E-Klassen fra Mercedes heter E 63 AMG. Men bare inntil Brabus forvandler den til et monster med betegnelse B63 S.
”Standardutgaven” fra AMG med 525 hester og et dreiemoment på 630 Newtonmeter, dekker behovet for de aller fleste av oss, skulle man tro. Men det fins de som ønsker enda mer pulver, og for dem har Mercedes-spesialistene hos Brabus løsningen.
De tuner opp den 6,3-liters V8 AMG-motoren til å yte 555 hester ved å bytte ut enkelte komponenter og omprogrammere bilens CPU. Samtidig økes maks dreiemoment til 650 Newtonmeter.
Det gjør at du sparer ”hele” to tideler på aksen fra null til hundre, og kan foreta den på 4,3 sekunder. Enkelte vil nok finne det mer interessant at toppfarten øker til 320 km/t, etter at den obligatoriske sperra ved 250 km/t er fjernet.
For å gjøre kraftoverføringen mer effektiv, tilbyr Brabus en automatisk diffbrems til E 63 AMG.
Aerodynamikk
Etter hvert som farten øker, er det viktig å opprettholde bakkekontakten. Derfor gikk Brabus-designerne i vindtunnel for å utvikle små, aerodynamiske detaljer i lakkert karbonfiber. I tillegg til å være effektive, frisker de også opp bilens utseende.
Det tilbys en spoilerleppe til fronten på både sedan og stasjonsvogn, og sedan kan optimaliseres ytterligere ved hjelp av en diffusor og en hekkspoiler.
Egne forskjermer er utviklet for å gi ekstra kjøling til bremsene, og for å gi bilene et spesielt sportslig uttrykk.
Fete hjul
Brabus tilbyr sine egne spesialfelger til alle E63-modeller i 17, 18 eller 19 tommer. De feteste utgavene er i dimensjon 9.5Jx20 foran og 10.5Jx20 bak.
Til disse leverer Brabus spesialdekk med høye ytelser fra Pirelli og Yokohama, 245/30 ZR20 til forhjulene og 295/25 ZR20 til bakakselen.
Brabus tilbyr også stash til interiøret. Dette strekker seg fra detaljer i rustfritt stål, til et speedometer med en skala som går helt til 360 km/t. Det vil nok vekke guttungen i mange.
Dyktige håndverkere skreddersyr interiøret etter kundens ønsker, og kombinerer gjerne hanskemykt Mastik lær med Alcantara. Detaljer i karbonfiber eller edeltre kan sette prikken over i’en for de som tenner på slikt.