-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Helt som ventet: E-Klasse Coupé
Dette er nye Mercedes E-klasse Coupé. De første bilene vil være i landet utpå vårparten.
Vi ventet vel ikke annet. Den nye coupeen fra Mercedes-Benz, bygget på W213, følger trofast den tradisjonelle oppskriften: mer penger for mindre plass.
Dessuten er den selvfølgelig elegant, med sin lange, slake hekk, uten at være så oppsiktsvekkende at man bare blir stående og gape. Trygg Mercedes oppskrift. Bakluken er forresten ikke noen bakluke – du kan med andre ord ikke regne med å få tredd amerika-kofferten inn gjennom det lave bagasjelokket.
Også innvendig ser den ut til å være 99 % kjent E-klasse. Det eneste jeg fikk øye på, som utgjorde det lille avviket, var luftedysene som har fått mye mer preg av eksos-enden i jetmotorer.
Bilen skal debutere på bilutstillingen i Detroit om en snau måned, og er vel sikkert klar for markedet før sommeren. Det er vel heller ikke for dristig å spå at den vil bli fulgt av en cabriolet før neste år er omme.
I følge brosjyren kommer den som 220d, 200, 300 og 400 4-Matic. Med andre ord, fra 184 hk, via dieselen på 194 hk og 245 hk fra E 300 til 333 hk fra 3-literen i E 400. (Er det noen som skjønner tallene i modellbetegnelsene til Mercedes?)
Det vil imidlertid forundre meget om det ikke også dukker opp AMG-versjoner med biturbomotorene. Og for dem som bare ønsker seg antydningen av flærr vil det være mulig å bestille den med AMG-Line utstyr.
E-Coupé | Forrige | Differanse | |
Lengde mm | 4826 | 4703 | + 123 |
Bredde mm | 1860 | 1786 | + 74 |
Høyde mm | 1430 | 1398 | + 32 |
Akselavstand mm | 2873 | 2760 | + 113 |
Takhøyde foran mm | 1039 | 1021 | + 18 |
Takhøyde bak mm | 925 | 910 | + 15 |
Skulderbredde foran mm | 1424 | 1374 | + 50 |
Skulderbredde bak mm | 1341 | 1243 | + 38 |