-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kompakt elbil fra Renault
Renault viser foreløpig siste tilskudd i sin elbil-familie når Genève-utstillingen åpner neste uke. Det er foreløpig ikke tatt stilling til om den tas til Norge gjennom offisielle kanaler.
Bilen har det meste til felles med Smart ForFour som nylig ble presentert i en oppfrisket versjon. Ikke akkurat noen volumselger i Norge.
Det er heller ikke Renault Twingo, men andre markeder er langt større konsumenter av småbiler enn vi er. Man skal ikke lenger enn til Danmark for å oppleve forskjellen.
Gjennom tre generasjoner – siden debuten i 1992 – er det solgt neste fire millioner Twingoer i 25 land. Den har ifølge Renault vært bestselger i det franske A-segmentet i årevis, og blant de fire mest solgte minibiler i Europa.
I takt med tiden lanseres Twingo nå for første gang som elbil. De siste årene har Smart-modellene kun vært solgt som elbiler i Norge, og nå følger resten av verden etter. Så da var nok tiden moden også for Renault til å satse elektrisk i minibil-segmentet.
Renault har greid å plassere en batteripakke med mer effekt enn den Smart har benyttet. En kapasitet på 22 kWt skal ifølge Renault gi en rekkevidde på 250 kilometer etter «WLTP city»-syklus, og 180 km ved blandet kjøring.
Med hurtigladere på 22 kW skal det være mulig å «fylle» på strøm nok for cirka 80 kilometer i løpet av en halv time.
Norske Renault-forhandlere har stor suksess med Zoe som nettopp er kommet i oppdatert utgave, men importøren har foreløpig ikke tatt stilling til om også Twingo Z.E. skal inn i programmet.
Pris er definitivt en viktig faktor her – bilen kan nok ikke koste mer enn 150.000 kroner med så begrenset rekkevidde i forholdene til f.eks. trillingene fra Volkswagen-gruppen.