-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mach 1 vender tilbake
Etter 17 års fravær lanserer Ford en ny Mustang Mach 1 – selvsagt med kraftig V8 under panseret.
Etter at Ford lanserte sin første europeiske Mustang for fem års tid siden er det primært økonomi-versjonen med firesylindret motor som selges i Norge. Årsaken er selvsagt at den sparer kundene for noen hundre tusen i avgifter.
Men det går også en del GT-utgaver på norske veier, og nå får de mest hadbarka entusiastene noen enda grommere å strekke seg etter når Mustang Mach 1 lanseres. Opplaget er begrenset – hvor begrenset sies ikke, men den skal nok stå tidlig opp som skal sikre seg et eksemplar.
Mach 1 er brobyggeren mellom Mustang GT og de ekstreme Shelby-modellene.
Ifølge Ford blir Mach 1 den morsomste standard Mustang å kjøre på bane takket være en ny front som gir økt marktrykk, performance-komponenter fra Shelby-modellene og en handling-pakke som kan leveres som tilleggsutstyr.
Motoren er en 5,0-liters V8 med 480 hestekrefter ved 7000 omdreininger, og et maks dreiemoment på 569 Newtonmeter ved 4600 o/min. Sammenlignet med en standard GT betyr det 30 ekstra ponnier og 40 ekstra Nm.
Sekstrinns manuell er standard girkasse, men du kan også få bilen med 10-trinns automat. Ved å benytte Shelby-komponenter som inntaksmanifold, oljefilteradapter og oljekjøler har de oppnådd å øke kjøleeffekten av oljen med femti prosent.
En aggressiv front med store luftinntak med bikubemønster og innebygde lykter samt en rekke dekorelementer skiller Mach 1 fra de ordinære GT-modellene. 19-tommers spesialfelger er standard.
Mach 1 er leveringsklar i USA og Canada neste vår, men foreløpig er det ingen informasjon om oversjøiske markeder.